3609
Sök

Swedbank kontonummer hjälp

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Hejsan,

Snabb fråga, om jag vill att nån ska sätta över pengar till mitt Swedbank konto, ifrån vilken bank som helst
hur skriver jag ut det då ?

Så här ser du ut på min sida, ( notera att jag har ändrat några siffror )
8351-9,3 815 385-6

Som jag fattat det så är iaf dom 5 första clearnummer  alltså (83519) men sen så vet jag inte, om man ska sätta några nollor framför eller hur det ska vara

?

Saab

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
18 december 2010
På nordea gäller följande:

"SWEDBANK (F.D. FÖRENINGSSPARBANKEN) - Om clearingnumret börjar på 8 anger du det femsiffriga clearingnumret och därefter kontonummer, totalt 15 siffror. Ange inga streck (-) eller punkter (.) i clearingnummer eller i kontonummer. Om kontonumret har färre siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret. Om clearingnumret börjar på 7 anger du totalt 11 siffror."

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
så Nordea till Swedbank skulle i detta fallet vara

Clearnummer: 83519
Kontonummer: 0038153856

Totalt 15

undra om det gäller alla andra banker med

Saab

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
18 december 2010
Det ser rätt ut iaf, om det är precis så med alla banker vet jag inte.. Har bara hört om folk som haft problem med just nordea --> swedbank.

1 353 Inlägg
19 december 2010
såg rätt ut det där,
men jag tror inte det är någon fara, du måste ju skriva i namnet på kontoinnehavaren också, och matchar inte det överens med kontonumret så går det inte att skicka pengarna smile

There's no replacement for displacement

huh?
10 427 Inlägg
19 december 2010
Jag har en etta som sitta siffra i mitt clearing till Swedbankkontot och har för mig att
jag inte har behövt ange den i vissa fall (vad det nu må ha varit).

Och ja de fem första är clearingnumret, som anger vilket bankkontor som handhar kontot.

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Batta:

Namn har jag aldrig skrivit när jag skickar över pengar, det skulle vara något jag hittat på själv isåfall, om jag köper en lampa på tradera så skulle jag då skiva "lampa" som namn så tror inte det funkar så, fast kan ju ha fel eller så är det olika på olika banker

Saab

Thorssa
20 december 2010
Det är olika på olika banker men alla banker bör ha en guide för hur man skriver kontonummer när man ska överföra till annan bank. Danske Bank till Swedbank så ska man t.ex. ta bort den femte siffran i clearingnumret och fylla på med nollor efter clearingnumret så att det blir totalt 14 siffror.

Sök