Rquired skrev:
badassmotherfucker skrev:
Rquired - Jag har för mig att det till och med är Toyotas teknik som står för grunden till alla bilarna, dvs att C1 och 107 egentligen är Toyotor med andra emblem på. Dock är det bara vad jag har hört så jag vet inte om det stämmer.

Bilarna ska vara nästan helt identiska förutom utseendet på själva bilen.
Anledningen till att väljer Aygo framför C1 och 107 är just för att det är en Toyota. Jag litar på märket till 100%, vilket jag tyvärr inte säga om Citroen och Peugeot. Även om det är exakt samma bil så vill jag aldrig mera ha en fransk bil. Sämre skit får man leta länge och noga efter...
Vad tycker du annars om Mitsubishi Colt CZ3? Är det någonting att ha? Har du andra förslag på bilar som kostar max 70.000:- av samma typ som Aygo och CZ3?
Vet faktiskt inte hur det ligger till men tror nog att PSA har sina fingrar med i leken någonstans, de har områden de är duktiga på. Colt CZ3, vad beteckningen står för vet jag inte men den Colt jag provkörde var rätt trevlig och körglad. Lite påvra inredningsmaterial, men Aygo är rätt billigt byggd den med.
Men du får nog nyare och mer pålitlig bil i en Aygo, och den är riktigt rolig med sin lilla 3cyl. med.

Det är rakt igenom en Toyota på alla stadier. Ingenting mer än emblemen som är PSA

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.