ska lätt följa denna tråden då du bygger eget extraktor:D jag trodde att vanliga avgasrör inte va lämpade att bygga grenrör på då dom är tunna samt 2" stora?!
jodå de funkar fint de. extraktorröret jag kapar sönder som mall för att bygga detta var också byggt i samma sorts rör som avgasrör fast dom var bockade och inte svetsade bitar så som jag gör nu. det är 45mm rör (2tum är 50mm)
ska lätt följa denna tråden då du bygger eget extraktor:D jag trodde att vanliga avgasrör inte va lämpade att bygga grenrör på då dom är tunna samt 2" stora?!
jodå de funkar fint de. extraktorröret jag kapar sönder som mall för att bygga detta var också byggt i samma sorts rör som avgasrör fast dom var bockade och inte svetsade bitar så som jag gör nu. det är 45mm rör (2tum är 50mm)
jaha ja vart köpte du 45 mm rören då?
köptes på kejdan heter de. dom köper in stora partier simons rör, men går nog köpa/beställa hem på mekonomen och alla som säljer simons delar.
jodå de funkar fint de. extraktorröret jag kapar sönder som mall för att bygga detta var också byggt i samma sorts rör som avgasrör fast dom var bockade och inte svetsade bitar så som jag gör nu. det är 45mm rör (2tum är 50mm)
jaha ja vart köpte du 45 mm rören då?
köptes på kejdan heter de. dom köper in stora partier simons rör, men går nog köpa/beställa hem på mekonomen och alla som säljer simons delar.
Riktigt trevligt projekt du Rolit å se att du fixar dina egna grejer, istället för å köpa ifrån hyllan så att säga Ska bli rolit å se när denna kommer igång så kommer att å följas
Riktigt trevligt projekt du Rolit å se att du fixar dina egna grejer, istället för å köpa ifrån hyllan så att säga Ska bli rolit å se när denna kommer igång så kommer att å följas
tackartackar . jo gillar att pyssla och räkna lite . denna motor kommer ta en stund innan den blir klar men extraktor och förgasarna kommer hamna på den motorn som sitter i bilen just nu så länge så ska bli kul att provstarta me dom på.
Låter sköj dä mer lr mindre "bolt-on" då ungefär. Den bmw;n låte riktigt gött den
ja precis, fint också att kunna pröva ut dom lite på denna motor tills dom ska på den nya motorn:). ja den låter riktigt gott, synd bara att de är så dålig kvalite på klippen .
tackar, jo då kan uppdatera lite fast har dåligt me bilder just nu . har haft fullt upp med att få tag på grejer till 525tds,en som hade 3st 2or på bes så har inte hänt så mycket annat.
de som är gjort hittills till/på förgasarna är att jag skaffat ett insprutningsinsug som jag tänkte ta flänsarna ifrån men då dessa börjar bli lite hårdvaluta så ska jag rita av dom på en 8mm stålplåt och göra egna flänsar istället. och har kapat till de två sista insugsrören (dock inte me på dessa bild ). och för att inte glömma de, har skruvat fast dom på gängstången så dom sitter exakt på millimetern där dom ska så de blir rätt mot kanalerna på toppen.
och på grenrörsfronten så har de inte hänt mer än att det blivit provmonterat i bilen och de kommer passa som handen i handsken efter lite småjusteringar genom att vrida lite på sista rören så kollektorn pekar lite mer mot höger sida bilen än lite för mycket mot lådan som det är nu.
kom nyss att tänka på en sak, det där är väl silikonslang du använder för att montera gasarna mot insugsrören? Silikon är väl allt annat än bensintåligt om jag inte misstar mej?
kom nyss att tänka på en sak, det där är väl silikonslang du använder för att montera gasarna mot insugsrören? Silikon är väl allt annat än bensintåligt om jag inte misstar mej?
så rätt det är silikonslang. jag har kört silikonslang på de flesta av mina bilar överallt och har aldrig haft problem med det, dom har blivit missfärgad på insidan och det är de ända. men sen så är insugsrören exakt kant i kant me förgasarna så slangarna kommer iprincip inte komma i kontakt med bensinen