2639
Sök

Hjälp att välja bra 18 års bil!

177 Inlägg
20 december 2010
#101
ford en något sjukt lätt att slänga ut smile billig o helt okej du ser min den köpte ja för 3 papp och allt klart.. funka hur bra som helt de ända negativa va väll att han drack lite för mkt men annars bara rulla och rulla han men en sak som man ska tänka på gällande ford sierra är att dom är fan inte krocksäkra !
här är en lite film på dem http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M


stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#102
EmilHammarlund skrev:
ironhead skrev:
köp dig en cheva van  som du lastbilsreggar

Med rester kvar av texten Nisses rör och VVS cool

hahahahaha! Det går en sådan här där jag bor fast det står smedbergs vvs! big_smile


4 637 Inlägg
20 december 2010
#103
WolFMaN_16 skrev:
ford en något sjukt lätt att slänga ut smile billig o helt okej du ser min den köpte ja för 3 papp och allt klart.. funka hur bra som helt de ända negativa va väll att han drack lite för mkt men annars bara rulla och rulla han men en sak som man ska tänka på gällande ford sierra är att dom är fan inte krocksäkra !
här är en lite film på dem http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M

Sierras krocksäkerhet är ju så dålig att det blir fränt! cool Är ju ingen minibil heller.
Senast redigerat av EmilHammarlund (20 december 2010)

Skåning
739 Inlägg
20 december 2010
#104
ironhead skrev:
då har jag det ultimata köp en van ut me v8:n och i med en slö mercadiesel :smile

Det låter som en racerbil av rang smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

1 271 Inlägg
20 december 2010
#105
Rquired skrev:
Vill bara påminna om att Mercedes är mer känd som en pansarvagn och stryktålig bil runt om i världen än vad Volvo är, att svenskar är hjärntvättade med våra inhemska märken är ingen nyhet.

Ovanstående i kombination med MB´s säkrare uppträdande och bättre samt roligare köregenskaper gör tex. en W124 överlägsen Volvo 2-900 som är mjuka, gungiga och vars mindre avancerade bakaxel får Volvo att hoppa jämnfota på dåliga vägar där en Mercedes dundrar fram bekvämt och tryggt.

Varken reservdelar eller service blir dyrare till en MB, lite beroende på vilka motor och karossalternativ som jämförs förstås.

Ser inga fördelar med en Volvo, inte ens säkerheten kan användas som ett riktigt skäl: Läs på om W124 så märker du att det var mycket säkerhetstänk kring den modellen. Volvo kan förmodligen inte påstås vara sämre, men är inte så mycket bättre att det skulle spela någon roll.

Möjligheten till turbomotorer är eventuellt en fördel, men eftersom jag inte tycker om motorer som behöver respirator hänvisar jag även där till en Mercedes med stor sexa.

Sedan finns Bmw med, finns alternativ som matchar Volvo och MB i stryktålighet. Men de vettigaste och roligaste alternativen tål inte misshandel på samma sätt som ovanstående bilar utan kräver grundläggande skötsel. Tar man däremot hand om en Bmw är de lika driftsäkra som ovanstående...

Finns mycket att välja mellan men ser inte Volvo som det bästa alternativet någonstans. smile

redigt bra inlägg

stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#106
WolFMaN_16 skrev:
ford en något sjukt lätt att slänga ut smile billig o helt okej du ser min den köpte ja för 3 papp och allt klart.. funka hur bra som helt de ända negativa va väll att han drack lite för mkt men annars bara rulla och rulla han men en sak som man ska tänka på gällande ford sierra är att dom är fan inte krocksäkra !
här är en lite film på dem http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M

Den vart ju helt platt:O !?


Skåning
739 Inlägg
20 december 2010
#107
Rquired skrev:
Vill bara påminna om att Mercedes är mer känd som en pansarvagn och stryktålig bil runt om i världen än vad Volvo är, att svenskar är hjärntvättade med våra inhemska märken är ingen nyhet.

Ovanstående i kombination med MB´s säkrare uppträdande och bättre samt roligare köregenskaper gör tex. en W124 överlägsen Volvo 2-900 som är mjuka, gungiga och vars mindre avancerade bakaxel får Volvo att hoppa jämnfota på dåliga vägar där en Mercedes dundrar fram bekvämt och tryggt.

Varken reservdelar eller service blir dyrare till en MB, lite beroende på vilka motor och karossalternativ som jämförs förstås.

Ser inga fördelar med en Volvo, inte ens säkerheten kan användas som ett riktigt skäl: Läs på om W124 så märker du att det var mycket säkerhetstänk kring den modellen. Volvo kan förmodligen inte påstås vara sämre, men är inte så mycket bättre att det skulle spela någon roll.

Möjligheten till turbomotorer är eventuellt en fördel, men eftersom jag inte tycker om motorer som behöver respirator hänvisar jag även där till en Mercedes med stor sexa.

Sedan finns Bmw med, finns alternativ som matchar Volvo och MB i stryktålighet. Men de vettigaste och roligaste alternativen tål inte misshandel på samma sätt som ovanstående bilar utan kräver grundläggande skötsel. Tar man däremot hand om en Bmw är de lika driftsäkra som ovanstående...

Finns mycket att välja mellan men ser inte Volvo som det bästa alternativet någonstans. smile

Jag får nog faktiskt hålla med om det mesta här, men för en 18-åring som ska skaffa en bakhjulsdriven
bil så vågar jag nog rekommendera Volvo ändå.
Stel bakaxel som tål en krasch mot en refug samtidigt som den överlag släpper lättare än en bil
med individuell bakvagnsupphängning. Jag menar då det här fenomenet som kallas sladda smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

177 Inlägg
20 december 2010
#108
nee så farligt äre ju inte wink haha


stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#109
Rquired skrev:
Vill bara påminna om att Mercedes är mer känd som en pansarvagn och stryktålig bil runt om i världen än vad Volvo är, att svenskar är hjärntvättade med våra inhemska märken är ingen nyhet.

Ovanstående i kombination med MB´s säkrare uppträdande och bättre samt roligare köregenskaper gör tex. en W124 överlägsen Volvo 2-900 som är mjuka, gungiga och vars mindre avancerade bakaxel får Volvo att hoppa jämnfota på dåliga vägar där en Mercedes dundrar fram bekvämt och tryggt.

Varken reservdelar eller service blir dyrare till en MB, lite beroende på vilka motor och karossalternativ som jämförs förstås.

Ser inga fördelar med en Volvo, inte ens säkerheten kan användas som ett riktigt skäl: Läs på om W124 så märker du att det var mycket säkerhetstänk kring den modellen. Volvo kan förmodligen inte påstås vara sämre, men är inte så mycket bättre att det skulle spela någon roll.

Möjligheten till turbomotorer är eventuellt en fördel, men eftersom jag inte tycker om motorer som behöver respirator hänvisar jag även där till en Mercedes med stor sexa.

Sedan finns Bmw med, finns alternativ som matchar Volvo och MB i stryktålighet. Men de vettigaste och roligaste alternativen tål inte misshandel på samma sätt som ovanstående bilar utan kräver grundläggande skötsel. Tar man däremot hand om en Bmw är de lika driftsäkra som ovanstående...

Finns mycket att välja mellan men ser inte Volvo som det bästa alternativet någonstans. smile

Måste tacka för bra information och det vettigaste inlägget i denna tråd!


Rumpmas
3 860 Inlägg
20 december 2010
#110
NITROUS skrev:
mögelvit, alternativt kalsongblå 740 GL

osthyvel på skuffluckan
blå alternativt gröna neonrör lite överallt
ett par slutspelade 69or dunkandes med scooters "faster,harder,scooter"
"Volvotuning" board i framrutan,"käften svensson din dotter kan ligga bak" på bakrutan
3 tumsystem utan dämpare och sportfilter
ESAB dunderdiff
blå dioder där dom får plats
kolfiberfilm i instrumentpanelen
14" plåtisar runtom

där har du receptet för en lyckad 18årsbil.

Det låter som det skulle vara i samma stuk som din 740, fast du har en turbo istället för en GL wink


stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#111
Ibanezman skrev:
Rquired skrev:
Vill bara påminna om att Mercedes är mer känd som en pansarvagn och stryktålig bil runt om i världen än vad Volvo är, att svenskar är hjärntvättade med våra inhemska märken är ingen nyhet.

Ovanstående i kombination med MB´s säkrare uppträdande och bättre samt roligare köregenskaper gör tex. en W124 överlägsen Volvo 2-900 som är mjuka, gungiga och vars mindre avancerade bakaxel får Volvo att hoppa jämnfota på dåliga vägar där en Mercedes dundrar fram bekvämt och tryggt.

Varken reservdelar eller service blir dyrare till en MB, lite beroende på vilka motor och karossalternativ som jämförs förstås.

Ser inga fördelar med en Volvo, inte ens säkerheten kan användas som ett riktigt skäl: Läs på om W124 så märker du att det var mycket säkerhetstänk kring den modellen. Volvo kan förmodligen inte påstås vara sämre, men är inte så mycket bättre att det skulle spela någon roll.

Möjligheten till turbomotorer är eventuellt en fördel, men eftersom jag inte tycker om motorer som behöver respirator hänvisar jag även där till en Mercedes med stor sexa.

Sedan finns Bmw med, finns alternativ som matchar Volvo och MB i stryktålighet. Men de vettigaste och roligaste alternativen tål inte misshandel på samma sätt som ovanstående bilar utan kräver grundläggande skötsel. Tar man däremot hand om en Bmw är de lika driftsäkra som ovanstående...

Finns mycket att välja mellan men ser inte Volvo som det bästa alternativet någonstans. smile

Jag får nog faktiskt hålla med om det mesta här, men för en 18-åring som ska skaffa en bakhjulsdriven
bil så vågar jag nog rekommendera Volvo ändå.
Stel bakaxel som tål en krasch mot en refug samtidigt som den överlag släpper lättare än en bil
med individuell bakvagnsupphängning. Jag menar då det här fenomenet som kallas sladda smile

Men är det verkligen klass och bekvämlighet man söker när man är 18 och det ända man vill är ut o sladda? jag är lite osäker. men tror nog att volvo står högst på listan.smile


stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#112
Andromeda skrev:
NITROUS skrev:
mögelvit, alternativt kalsongblå 740 GL

osthyvel på skuffluckan
blå alternativt gröna neonrör lite överallt
ett par slutspelade 69or dunkandes med scooters "faster,harder,scooter"
"Volvotuning" board i framrutan,"käften svensson din dotter kan ligga bak" på bakrutan
3 tumsystem utan dämpare och sportfilter
ESAB dunderdiff
blå dioder där dom får plats
kolfiberfilm i instrumentpanelen
14" plåtisar runtom

där har du receptet för en lyckad 18årsbil.

Det låter som det skulle vara i samma stuk som din 740, fast du har en turbo istället för en GL wink

haha men han har ju lite rätt. många 18års bilar ser ut så men det var ett väldigt onödigt inlägg då jag vänder mig till er äldre för tips inte smutskastning smile


4 637 Inlägg
20 december 2010
#113
waakz skrev:
Ibanezman skrev:
Rquired skrev:
Vill bara påminna om att Mercedes är mer känd som en pansarvagn och stryktålig bil runt om i världen än vad Volvo är, att svenskar är hjärntvättade med våra inhemska märken är ingen nyhet.

Ovanstående i kombination med MB´s säkrare uppträdande och bättre samt roligare köregenskaper gör tex. en W124 överlägsen Volvo 2-900 som är mjuka, gungiga och vars mindre avancerade bakaxel får Volvo att hoppa jämnfota på dåliga vägar där en Mercedes dundrar fram bekvämt och tryggt.

Varken reservdelar eller service blir dyrare till en MB, lite beroende på vilka motor och karossalternativ som jämförs förstås.

Ser inga fördelar med en Volvo, inte ens säkerheten kan användas som ett riktigt skäl: Läs på om W124 så märker du att det var mycket säkerhetstänk kring den modellen. Volvo kan förmodligen inte påstås vara sämre, men är inte så mycket bättre att det skulle spela någon roll.

Möjligheten till turbomotorer är eventuellt en fördel, men eftersom jag inte tycker om motorer som behöver respirator hänvisar jag även där till en Mercedes med stor sexa.

Sedan finns Bmw med, finns alternativ som matchar Volvo och MB i stryktålighet. Men de vettigaste och roligaste alternativen tål inte misshandel på samma sätt som ovanstående bilar utan kräver grundläggande skötsel. Tar man däremot hand om en Bmw är de lika driftsäkra som ovanstående...

Finns mycket att välja mellan men ser inte Volvo som det bästa alternativet någonstans. smile

Jag får nog faktiskt hålla med om det mesta här, men för en 18-åring som ska skaffa en bakhjulsdriven
bil så vågar jag nog rekommendera Volvo ändå.
Stel bakaxel som tål en krasch mot en refug samtidigt som den överlag släpper lättare än en bil
med individuell bakvagnsupphängning. Jag menar då det här fenomenet som kallas sladda smile

Men är det verkligen klass och bekvämlighet man söker när man är 18 och det ända man vill är ut o sladda? jag är lite osäker. men tror nog att volvo står högst på listan.smile

Går nog fint att sladda med Mercedes med. Refuger vill man inte sladda in i med någon bil, går att undvika. Men jag hade valt Volvo.

918 Inlägg
20 december 2010
#114
Köp en Ford ka så får du nog roligt wink hahaha


Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
20 december 2010
#115
Two words.. No more, no less.. Mercedes Benz!

----------------Våga Vägra Volvo----------------

stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#116
EmilHammarlund skrev:
waakz skrev:
Ibanezman skrev:

Jag får nog faktiskt hålla med om det mesta här, men för en 18-åring som ska skaffa en bakhjulsdriven
bil så vågar jag nog rekommendera Volvo ändå.
Stel bakaxel som tål en krasch mot en refug samtidigt som den överlag släpper lättare än en bil
med individuell bakvagnsupphängning. Jag menar då det här fenomenet som kallas sladda smile

Men är det verkligen klass och bekvämlighet man söker när man är 18 och det ända man vill är ut o sladda? jag är lite osäker. men tror nog att volvo står högst på listan.smile

Går nog fint att sladda med Mercedes med. Refuger vill man inte sladda in i med någon bil, går att undvika. Men jag hade valt Volvo.

jag vet hur det blir om man sladdar in i trottoarkanter med en volvo då jag kört a-traktor hehe..


stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#117
sandin_90 skrev:
Two words.. No more, no less.. Mercedes Benz!

Fina bilar smile


stukförebruk
153 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#118
WoozyDozz skrev:
Köp en Ford ka så får du nog roligt wink hahaha

Njae hahah wink


918 Inlägg
20 december 2010
#119
waakz skrev:
WoozyDozz skrev:
Köp en Ford ka så får du nog roligt wink hahaha

Njae hahah wink

Sista du ska köpa roll


Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 december 2010
#120
waakz skrev:
Ibanezman skrev:
Rquired skrev:
Vill bara påminna om att Mercedes är mer känd som en pansarvagn och stryktålig bil runt om i världen än vad Volvo är, att svenskar är hjärntvättade med våra inhemska märken är ingen nyhet.

Ovanstående i kombination med MB´s säkrare uppträdande och bättre samt roligare köregenskaper gör tex. en W124 överlägsen Volvo 2-900 som är mjuka, gungiga och vars mindre avancerade bakaxel får Volvo att hoppa jämnfota på dåliga vägar där en Mercedes dundrar fram bekvämt och tryggt.

Varken reservdelar eller service blir dyrare till en MB, lite beroende på vilka motor och karossalternativ som jämförs förstås.

Ser inga fördelar med en Volvo, inte ens säkerheten kan användas som ett riktigt skäl: Läs på om W124 så märker du att det var mycket säkerhetstänk kring den modellen. Volvo kan förmodligen inte påstås vara sämre, men är inte så mycket bättre att det skulle spela någon roll.

Möjligheten till turbomotorer är eventuellt en fördel, men eftersom jag inte tycker om motorer som behöver respirator hänvisar jag även där till en Mercedes med stor sexa.

Sedan finns Bmw med, finns alternativ som matchar Volvo och MB i stryktålighet. Men de vettigaste och roligaste alternativen tål inte misshandel på samma sätt som ovanstående bilar utan kräver grundläggande skötsel. Tar man däremot hand om en Bmw är de lika driftsäkra som ovanstående...

Finns mycket att välja mellan men ser inte Volvo som det bästa alternativet någonstans. smile

Jag får nog faktiskt hålla med om det mesta här, men för en 18-åring som ska skaffa en bakhjulsdriven
bil så vågar jag nog rekommendera Volvo ändå.
Stel bakaxel som tål en krasch mot en refug samtidigt som den överlag släpper lättare än en bil
med individuell bakvagnsupphängning. Jag menar då det här fenomenet som kallas sladda smile

Men är det verkligen klass och bekvämlighet man söker när man är 18 och det ända man vill är ut o sladda? jag är lite osäker. men tror nog att volvo står högst på listan.smile

Får hålla med dig delvis Ibanezman, men är personligen på det planet att skulle man krocka en bil så illa att Mercedes eller Volvobakaxel spelar någon roll, då är den skrot i mina ögon. Sedan anser jag en bil i stil med Mercedes (Eller Bmw...) säkrare och mer konsekvent att sladda med, risken att hamna i ett räcke eller i ett dike är kort sagt lägre.

Problemet med att det krävs mer för att en sådan skall släppa har ett enkelt recept oavsett bilmärke, mer effekt! Man klarar sig med en 200e eller 230e (eller motsvarande Volvo), med en 260 eller 300e har man inte de problemen.

Waakz: I och med att det uppträder tryggare och mer konsekvent tycker jag det är precis det du bör eftersträva, sedan märker du förhoppningsvis att det finns mer än att sladda som är kul! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök