3509
Sök

V8 + låda funderingar.

Weber frälst!
223 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Det här är nog min sista fundering innan projektet dras igång. Det är så att jag ska i med en 350 motor med 350 låda i en amazon som ett litet bus projekt med andra ord ska det inte besiktas, min undran är hur svårt det är att få till det med pedalerna?

Har allting annat rättså klart för mig.

Kan tilläggas att jag köper en komplett bil som jag kan ta allt ifrån, en cheva caprice äldre modell. Har fått för mig att det kan bli svårt att gå från manuell till automat.

* tilläggsfråga; kan man skifta ifrån ratt automat till spak-automat?
Senast redigerat av _Rydberg (21 december 2010)

Skåning
739 Inlägg
20 december 2010
_Rydberg skrev:
Det här är nog min sista fundering innan projektet dras igång. Det är så att jag ska i med en 350 motor med 350 låda i en amazon som ett litet bus projekt med andra ord ska det inte besiktas, min undran är hur svårt det är att få till det med pedalerna?

Har allting annat rättså klart för mig.

Kan tilläggas att jag köper en komplett bil som jag kan ta allt ifrån, en cheva caprice äldre modell. Har fått för mig att det kan bli svårt att gå från manuell till automat.

Vad jag kan minnas att jag har läst så är det minst sagt jobbigt att få i en 350
i en Amazon, 140 eller Duett.
Då kanske Roveråttan är ett bättre val?
Det finns många som har skohornat i den motorn smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Weber frälst!
223 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Spelar ingen roll, kommer försöka iallaf och har ett visst mål med bilen så den ska i oavsett hur mkt jag ska få kapa, ska liksom inte besikta den så. Ska nämligen ställa upp o köra på Hot Rod Reunion i sommar för första gången och ska göra det med ett fränt budget bygge.

4 Inlägg
23 december 2010
Vill du få ner en 350 i en amazon måste du ju nästan ha ett rörrams chassie fram för att det ska få plats.

Sök