"pinne" av engelskans "pin" - kontaktstift. Dvs "stift 20 och 21".
Och om det är en sugis så är det bara spridarna som får sin ström via radioavstörningsreläet.
Så här ser det ut för att hela skiten skall lira:
- Man vrider på startnyckeln
- Startmotorn snurrar
- Tändboxen hittar pulser från tändlägesgivaren och kollar att dom kommer som dom ska.
- Tändboxen skickar en signal till bränsleboxen som berättar att motorn snurrar som den ska och att gnista är på väg.
- Bränsleboxen jordar stift 20 och 21 och drar därmed igång bränslereläet som börjar skicka +12V till pumpar, lambda, radioavstörningsreläets spole och liet annat jox.
- Radioavstörningsreläet drar och skickar +12V till spridarna.
- Bränsleboxen har under tiden börja skicka (korta) jordpulser till spridarna så att bensin skall komma in i cylindrarna.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI