3657
Sök

Problem Civic lsi elfel.

24 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Hej min Honda civic Lsi 93 stannade vid ett rödljus för några veckor sedan och det har sagts på en bilfirma att det är elfel. Står i pappren att det är bra bränsletryck men ingen gnista i tändningen. Dom hittade inte felet den dagen och jag hade inte råd att ge den fler timmar på verkstaden.

Innan av förra ägaren så byttes tändingsmodulen när liknande fel inträffade. Men vad kan det vara denna gången tro? Kamrem är bytt på den.

Är inte alls bra på bilar tyvär så ge gärna väldetaljerade svar om ni har några:) Mvh Pierre

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 december 2010
detta fel har avhandlats många ggr på www.hondklubben.com finns många olika fel som passar med ditt fel, läs på dig och börja felsökningen (eller sälj bilen om du inte hittar felet)

499 Inlägg
21 december 2010
Min gamla civic hade problem med alternatorn("generatorn"), kanske kan vara samma grej med din! Men Hondaklubben kan sækerligen svara på det!

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

1 364 Inlägg
21 december 2010
Ta av fördelaren och kolla, då menar jag inte bara fördelarlocket utan hela fördelaren tongue  dom har en viss tendens till att skära ihop:P

24 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Har nu fått hem bilen så den iaf står utanför huset. Bilen har ingen gnista för er som inte vet. Bränsletryck är okej. Kan tyvär ytterst lite om bilar och ber nu om mer tips på va det kan vara för elfel.

Som sagt så har tänningsmodulen vart fel på innan så den byttes ut. Kan de vara den igen tro?

http://i55.tinypic.com/vgscbo.jpg
Senast redigerat av minimotops (30 januari 2011)

552 Inlägg
30 januari 2011
Kolla om du får ström till själva tändmodulen/tändspolen. Ska vara 12v på minst en kabel. Själva kontaktstycket ska sitta i tändspolen/modulen...

24 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Okaj får be nån om hjälp om jag hittar någon kunnig. Har en annan tenningspole tror ja,

24 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Kom gärna med fler bra tips på hur jag kan gå till väga för att hitta elfelet:)

Sök