3264
Sök

Lite frågor om saker jag undrar över!

385 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Hej! BIL: volvo 740 88
1: Bästa sätet att höjja upp motor huven så man får lite rally stuk på bilen..
2: kan man sätta en extra jordkabel från generator till batteri för att få fram mera ström och isf hur grov kabel ska man ha, ngn som har en bild på det? roll
3: bästa sätt att fästa fjädrar efter kapning så bilen går igenom bes
4: hur beter sig en bil med trasigt ljus relä och glödtrådsvakt?
detta är allt jag kommer på just nu... vet att det var mer jag undrade över men men ^^
tacksamm för svar!!big_smile
Senast redigerat av Adrenalinjunkie (22 december 2010)

börn i varje hörn är fett rätt;)

255 Inlägg
22 december 2010
Provra dra bort översta bulten på¨huven och lägg någon bricka och skruva dit igen. kan funka ^^

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

711 Inlägg
22 december 2010
Adrenalinjunkie skrev:
1: Bästa sätet att höjja upp motor huven så man får lite rally stuk på bilen..

Kör rallybilar med huvar som inte passar eller är det jag som missförstår något?

wink

385 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
MattiasHedberg skrev:
Provra dra bort översta bulten på¨huven och lägg någon bricka och skruva dit igen. kan funka ^^

har gått i dom tankarna med men vet inte om bultarna räcker för de dock och vill inte lossa skiten i onödan men skruvarna är långa nog då? tongue

827 Inlägg
22 december 2010
3: Slangklämmor har alltid funkat för mig.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
22 december 2010
Nu vet jag att du inte frågade om smakråd, men att ha en huv som inte sitter rätt ser inte "rally" ut (om du nu inte kör rally), det ser bara ut som dålig passform och det är ju inte så populärt smile

Tips nummer 2 är att ändra din rubrik så att man förstår vad tråden handlar om...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

385 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Andree skrev:
3: Slangklämmor har alltid funkat för mig.

jag har gått bet på det en gång...

385 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
rickylicious skrev:
Nu vet jag att du inte frågade om smakråd, men att ha en huv som inte sitter rätt ser inte "rally" ut (om du nu inte kör rally), det ser bara ut som dålig passform och det är ju inte så populärt smile

Tips nummer 2 är att ändra din rubrik så att man förstår vad tråden handlar om...

det är ju skit snyggt:) men ska ha stänkisar också:)

300 Inlägg
22 december 2010
jag brukar ta en vanlig 17 mutter å lägger imellan men du får byta bulten till huven wink

BilRekondare
232 Inlägg
22 december 2010
1 : Jag gjorde så att jag tog bort understa skruven, letade upp en likadan fast längre, sedan ''stoppet'' böjde jag så det var spikrakt. efter det letade jag upp brickor som passade fint. sen är det ju bara ta så många brickor man vill ha tills man är nöjd! wink

Mvh Dennis

385 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
142R skrev:
jag brukar ta en vanlig 17 mutter å lägger imellan men du får byta bulten till huven wink

jag förstår jag förstår:), okej får bli att göra på detta viset men blir nog två muttrar om så möjligt;)tongue blir ju riktigt göttigt stuk!!

385 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
cooze91 skrev:
1 : Jag gjorde så att jag tog bort understa skruven, letade upp en likadan fast längre, sedan ''stoppet'' böjde jag så det var spikrakt. efter det letade jag upp brickor som passade fint. sen är det ju bara ta så många brickor man vill ha tills man är nöjd! wink

Mvh Dennis

får se hur jag gör men nu har jag lite kött på benen, ska bli många brickor där big_smilebig_smile

300 Inlägg
22 december 2010
Har testat 2 muttrar å de blir för mycket, man vill ju bara ha lite lätt wink

385 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
142R skrev:
Har testat 2 muttrar å de blir för mycket, man vill ju bara ha lite lätt wink

okej vi får se va som blir snöggast på holken, hur mkt jag puttar uppen;)

Sök