2451
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

2 266 Inlägg
27 juni 2014
#641
gafan skrev:
Okej fint, har vart o köpt knapp och potentiometer idag så blir till att koppa på imon och se hur de blir.
Tack för hjälpen smile

Bara koppla ur egr ventilen också så den är stängd med och plugga wastegaten så blir de ännu roligare big_smile

svetsdiff !!!

4 Inlägg
1 juli 2014
#642
Jaså då får jag testa de smile
Har kört med de nu i några dagar och de blev riktigt stor skillnad,  och de ryker utav bara hell :p


14 Inlägg
3 juli 2014
#643
Detta kan även fungera som en "anti-stöld" mekanism. Sätt på strömbrytaren och ställ ner till 0 ohm så kommer inte tjyven kunna köra iväg med din bil.


2 266 Inlägg
3 juli 2014
#644
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-24749012710879184fcdc0889ff89291.jpg

Här har ni kabelanvisnigen för den rektangulära 7/10 poliga kontakten som sitter på vp37 pumpen. Tex Volvo 850/x70 tdi -00, Vw 1,9tdi -00

svetsdiff !!!

75 Inlägg
4 juli 2014
#645
Kör en chansning men ingen som råkar veta om de kanske  fungerar på en peugeot 406 tdi -97? smile

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal

264 Inlägg
4 juli 2014
#646
Det som tog längs tid var ju att få isär kontakten. Satan så trångt det var. Gick åt en hel flaska Zlatopramen innan den var lös smile
Men när jag lirkat in kablarna på 2-3 Och lött fast potten så börjar problemen.
Startar motorn och börjar sakta vrida på fanskapet och väntar på att motorn ska börja gå hackigt.
Men ist för det så börjar den tokvarva.. Någon som vet vad jag gjort fel? hmm
Volvo s70 TDI-00


621 Inlägg
17 juli 2014
#647
hej har ej läst alla frågor å svar men detta är väl är väl svårt att göra på en caddy tdi 2005??


739 Inlägg
28 juli 2014
#648
har en fundering gällande
VW GOLF VAR. TDI/100
2003
det sitter ju inte en vanlig pump i denna farkost ! någon som kanske kan hjälpa till med lite info om det går att montera ett sådant motstånd?
Senast redigerat av agadiffen (28 juli 2014)


12 Inlägg
30 juli 2014
#649
kopplade in mitt idag på 2 och3 (v70 tdi) kollade på bilden som fans längre upp där va de 10 poler men utgick från att de va i samma ordning som min8 med? iaf så verka de inte funka så bra vred på motståndet tills motorn dog vred tillbaka lite men ändå inget svartryk eller annat varför?


2 266 Inlägg
31 juli 2014
#650
johanriemer skrev:
kopplade in mitt idag på 2 och3 (v70 tdi) kollade på bilden som fans längre upp där va de 10 poler men utgick från att de va i samma ordning som min8 med? iaf så verka de inte funka så bra vred på motståndet tills motorn dog vred tillbaka lite men ändå inget svartryk eller annat varför?

fick du nå mer fart på bilen då? Finns siffermärkning på kontaktstycket.

använder du 0-1000ohm vridpot?

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
31 juli 2014
#651
aero85 skrev:
hej har ej läst alla frågor å svar men detta är väl är väl svårt att göra på en caddy tdi 2005??

Ja de är svårt att göra på din då du har den modernare motorfamiljen med antingen PD(pumpduse) eller common rail system. Endast på dom gamla motorerna med rad och rotorpumpar.

svetsdiff !!!

138 Inlägg
31 juli 2014
#652
Är det nån med 1,9 tdi vag motorn som har testat detta med bra resultat?


MK1<3
367 Inlägg
1 augusti 2014
#653
Slappa skrev:
Är det nån med 1,9 tdi vag motorn som har testat detta med bra resultat?

Jajjemen! Riktigt nöjd smile

Det finns bara 2 sorters bra musik Rock & Roll!
Caddy Mk1 Turbodiesel Projektet
Passat Pendlarprojektet

2 266 Inlägg
1 augusti 2014
#654
Slappa skrev:
Är det nån med 1,9 tdi vag motorn som har testat detta med bra resultat?

Japp har monterat de på 4 st vw bilar två golfar och två passater. Vart ordentlig skillnad på tre av dom.
Den ena golf vart de problem att den bröt för tidigt. visade sig att den var chippad via boxen. vart kaka på kaka så att säga och de gilla inte bilen.

svetsdiff !!!

12 Inlägg
1 augusti 2014
#655
PMPerformance skrev:
johanriemer skrev:
kopplade in mitt idag på 2 och3 (v70 tdi) kollade på bilden som fans längre upp där va de 10 poler men utgick från att de va i samma ordning som min8 med? iaf så verka de inte funka så bra vred på motståndet tills motorn dog vred tillbaka lite men ändå inget svartryk eller annat varför?

fick du nå mer fart på bilen då? Finns siffermärkning på kontaktstycket.

använder du 0-1000ohm vridpot?

Nja vene bytte t raka rör i går med ryker ju lite men inte alls så mkt de borde göra.. Har potentiometer 0-1000ohm
Kunde verkligen inte tyda siffrorna på kontakt stycket men är de inte samma som 10poliga?


2 266 Inlägg
2 augusti 2014
#656
johanriemer skrev:
PMPerformance skrev:
johanriemer skrev:
kopplade in mitt idag på 2 och3 (v70 tdi) kollade på bilden som fans längre upp där va de 10 poler men utgick från att de va i samma ordning som min8 med? iaf så verka de inte funka så bra vred på motståndet tills motorn dog vred tillbaka lite men ändå inget svartryk eller annat varför?

fick du nå mer fart på bilen då? Finns siffermärkning på kontaktstycket.

använder du 0-1000ohm vridpot?

Nja vene bytte t raka rör i går med ryker ju lite men inte alls så mkt de borde göra.. Har potentiometer 0-1000ohm
Kunde verkligen inte tyda siffrorna på kontakt stycket men är de inte samma som 10poliga?

Jo enligt bilder så är de 9 och 10 som skiljer annars är de lika.

svetsdiff !!!

34 Inlägg
6 augusti 2014
#658
Hej jag hjälper min kompis med hans passat 1,9 TDI 00! Går det att montera everymod på den. Vart sitter kontackt stycket på den i sånnafal.

Tack på förhand MVH Johan


12 Inlägg
7 augusti 2014
#659

Detta är ju inte alls likt de 10poliga?

Är det detta jag har på min V70?


2 266 Inlägg
9 augusti 2014
#660
johanriemer skrev:

Detta är ju inte alls likt de 10poliga?

Är det detta jag har på min V70?

Alltså den 8 och 10 poliga ser likadana ut bara längden för att få plats med två kablar till så att säga.

Denna bild är på hon kontakten, den 10 poliga jag lagt in förut var på han kontakten.

svetsdiff !!!


Sök