3049
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

12 Inlägg
3 juni 2011
#61
PMPerformance skrev:
jockes93 skrev:
Tjena jag ska försöka sätta detta på kompisens bil och undrar lite vart den kontackten sitter som man kopplar i ? bilen är en v70 tdi -99 aut. Tack på förhand! big_smile

lyft motorkåpan och kolla nere nästan bakom nedre kylarslangen där brukar den vara

Okej tack så mycket big_smile

211 Inlägg
3 juni 2011
#62
tog bara en drag strömbrytare som är till bromsljusen  ifrån biltema och så  satte ja fast den på gaspedalen bara wink


Nukelear Devize
1 357 Inlägg
4 juni 2011
#63
haha jäkligt smart big_smile

Lobster knife fight

1 Inlägg
4 juni 2011
#64
någon som vet på vilka stift man ska koppla motståndet på en focus 1.8 tddi diesel? vp44 pump borde de va på den.

Professionell amatör
451 Inlägg
15 juni 2011
#65
Brb ska bara handla på kjell&company då !

AUDI - Four rings to rule them all

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
16 juni 2011
#67
Jävla cool pryl må jag säga, är det någon som vet om det fungerar på en Saab 9-3 -99 med 2.2TDI'n? Likaså på en VW Polo 1.9 TDI -99?

Funkar det på SAABen så tänker jag prova omedelbums!

Tack för svar


Edit: Det ökar la väl inte så mycket slitagemässigt jämfört med en "vanlig" trimbox?
Senast redigerat av Noart (16 juni 2011)


Professionell amatör
451 Inlägg
18 juni 2011
#68
Jag kopplade in detta på min bil igår, nu kan jag fan inte sluta köra !! Den går som bra som helvete och soootar som bara fan ! Dock vågar jag inte riktigt ge fullt hela vägen, laddtrycksmätaren går i bott(2bar), klarar motorn det ? Det som är gjort med motorn är kn-filter, rakt 2,5" system och evry-modden, ska den ladda så in i helvete då ?

AUDI - Four rings to rule them all

7 393 Inlägg
18 juni 2011
#69
om du är orolig kan du ju vrida upp putten lite wink då sotar den ju dessutom mindre wink


2 266 Inlägg
18 juni 2011
#70
Grimling skrev:
Jag kopplade in detta på min bil igår, nu kan jag fan inte sluta köra !! Den går som bra som helvete och soootar som bara fan ! Dock vågar jag inte riktigt ge fullt hela vägen, laddtrycksmätaren går i bott(2bar), klarar motorn det ? Det som är gjort med motorn är kn-filter, rakt 2,5" system och evry-modden, ska den ladda så in i helvete då ?

Precis som de ska va bar å åk ju mer diesel den får desto mer laddar den

svetsdiff !!!

Osponsrad
1 631 Inlägg
18 juni 2011
#71
Fräckt, det skall jag göra på jobbebilen wink hehe

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Large Cap
1 816 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#72
Grimling skrev:
Jag kopplade in detta på min bil igår, nu kan jag fan inte sluta köra !! Den går som bra som helvete och soootar som bara fan ! Dock vågar jag inte riktigt ge fullt hela vägen, laddtrycksmätaren går i bott(2bar), klarar motorn det ? Det som är gjort med motorn är kn-filter, rakt 2,5" system och evry-modden, ska den ladda så in i helvete då ?

Härligt o höra! Det är turbodiesel, dom laddar betydligt mycket mer än en bensinare. Så länge den får tillräckligt med diesel (och luft för den delen) så är det bara att köra!

Professionell amatör
451 Inlägg
18 juni 2011
#73
Ofan, tills nu har jag släppt gasen strax innan 2bar, men det behövs alltså inte ? Vad kan man skjuta om man laddar för mkt ?

AUDI - Four rings to rule them all

Large Cap
1 816 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#74
Grimling skrev:
Ofan, tills nu har jag släppt gasen strax innan 2bar, men det behövs alltså inte ? Vad kan man skjuta om man laddar för mkt ?

Det som kan gå åt skogen är t.ex. blocket, topplockspackning, koppling, växellåda m.m. Känner du dig osäker på att det verkligen kommer att hålla så kan du skruva ner laddtrycket manuellt till ca. 1.7 bar, för att vara mer säker samt för att skona på diverse delar i motor och låda. Gör du detta kan du nog trycka plattan i mattan med bättre samvete tongue

Professionell amatör
451 Inlägg
19 juni 2011
#75
Hehe jaa, det låter ju inte illa eller så ifrån maskineriet men 2bar känns jävligt mycket :S Men jag är mycket nöjd med modifikationen iallafall !

AUDI - Four rings to rule them all

28 Inlägg
27 juni 2011
#76
Är det någon som vet hur nummerordningen är på kontaktstycket på en volvo v70 med vp37-pumpen, det är 7 stift som sitter i två rader?

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay

2 266 Inlägg
27 juni 2011
#77
Ser du kontaktstycke så står siffrorna där. Annars kan jag kanske kolla imorgon

svetsdiff !!!

28 Inlägg
27 juni 2011
#78
PMPerformance skrev:
Ser du kontaktstycke så står siffrorna där. Annars kan jag kanske kolla imorgon

jo vi såg, rätt blind ibland! Fick till det tillslut iaf, rätt så növligt! Satt ju inte direkt lika öppet som på Audin först. Det blev en våldsam skillnad jämnfört med original! Spinner å svartkolar som bara den!:p Alla borde göra detta! Tack för denna tråd.

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay

28 Inlägg
27 juni 2011
#80
JeepPerformance skrev:
jag som trodde att volvo körde med commonrail diesel? yikes

Det gör dom nog på dom nyare, detta var en 98 tror jag...

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay


Sök