26 december 2010
Trådstartare
• Bilmodell
Saab 9-3 SS Aero.
• Årsmodell
2004
• Miltal
17700
• Modifikationer på bilen
Nej den är orginal.
• Hur yttrar sig felet?
Bilen går stegvis upp i hastighet vid fullt gaspådrag, till exempel trycker fullt så drar den iväg ganska kraftigt upp till 3000rpm sen stryper sig själv ner till 2000rpm sen upp igen fast till 4500rpm sen ner till 3000rpm sen går den hela vägen ut sen.. är så på alla växlar och med kall/varm motor, Laddtryckmätaren verkar inte ge upp iaf så har laddtryck hela tiden verkar det som.. fast vet inte ? är orolig att det är turbon, fast hela bilen ska vara igenomgången totalt i växelåda och turbo och motor aa allt liksom.. (har papper på de) men man vet ju inte ?
• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?
Det är ett permanent fel som kommer vid fullgas.
• Vilken felsökning har redan gjorts?
Ingeting är felsökt en.. och inge felkoder indikerats.
*EDIT
Varit ute och kört nu med min far som haft mycket problem innan och inte ens han kunde svara på vad det kan vara, det är precis som bilen stryper sig själv.. sen försöker igen sen stryper sig själv upp till 4500rpm då skjuter den på som den ska (tror jag) precis som antispinnen går i... men har testat utan antispinn och den är likadan precis som den börjar spinna men har hittat en halv KM torrmark och den spinner inte alla växlar vid samma varvtal tror jag inte, men men problemet består...
SKRIKER efter hjälp här på garaget! Snälla hjälp...
Senast redigerat av quillet (26 december 2010)