2247
Sök

Volvo 850 vägrar starta efter att jag slet av en slang!

45 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#1
har en volvo 850 t5r automat som inte vill starta, det började på morgonen när jag körde så startade bilen och gick bra förutom att den inte gick fortare än max 40kmh.
när jag startade bilen på eftermiddagen så gick den inte fortare än 5kmh!
stannade till vid vägkanten för alla tutade på mig, bad en kompis trampa på gasennär jag kollade under motor huven då var det en gummi slang precis bakom mitten på kylaren (i överkant) som sög ihop sig och det tjöt nånstans ifrån. provade att skruva av slagen och då bara dog bilen och startade inte mer, provat med startgas men tänder bara till nån sekund.. blev väldigt långt inlägg men behöver verkligen hjälp för jag måste ha bilen till jobbet imon och bor i skogen.
Tackar i förhand för tips på lösningar!


8 Inlägg
27 december 2010
#2
sätt tillbaka slangen... prova startar den då?
är ju tryckslangen du ryckt och då tar han ingen luft genom lmm??

45 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#3
samieg skrev:
sätt tillbaka slangen... prova startar den då?
är ju tryckslangen du ryckt och då tar han ingen luft genom lmm??

slangen är tillbakasatt gjorde det direkt när den dog men startar inte ändå?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
8 250 Inlägg
27 december 2010
#5
Sugs den slagen jag tror att det är ihop så kan det mycket väl vara att du har fått en isklump i intercoolern. Inte alls ovanligt om dräneringshålet är igensatt. Och är det så finns inte så mycket mer att göra än att ställa den i varmgarage till klumpen tina och man öppnat dräneringshålet.


45 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#6
ToTTeN skrev:
Mår bensin pumpen bra?

ja det tror jag faktiskt då den alltid startat hur bra som helst men kanske borde kollas


45 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Sugs den slagen jag tror att det är ihop så kan det mycket väl vara att du har fått en isklump i intercoolern. Inte alls ovanligt om dräneringshålet är igensatt. Och är det så finns inte så mycket mer att göra än att ställa den i varmgarage till klumpen tina och man öppnat dräneringshålet.

ok ska försöka hitta nånstans att ställa den, men borde den inte starta med en klump i ICn?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 december 2010
#8
Rallee skrev:
ToTTeN skrev:
Mår bensin pumpen bra?

ja det tror jag faktiskt då den alltid startat hur bra som helst men kanske borde kollas

Börja med det där med isproppen. Sedan att den får bensin

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

8 250 Inlägg
27 december 2010
#9
Rallee skrev:
Marlboroman skrev:
Sugs den slagen jag tror att det är ihop så kan det mycket väl vara att du har fått en isklump i intercoolern. Inte alls ovanligt om dräneringshålet är igensatt. Och är det så finns inte så mycket mer att göra än att ställa den i varmgarage till klumpen tina och man öppnat dräneringshålet.

ok ska försöka hitta nånstans att ställa den, men borde den inte starta med en klump i ICn?

Det beror helt på hur illa det är, men är klumpen tillräckligt stor så stryps flödet av luft till motorn som då inte kan hålla sig igång, eller som i detta fall inte ens orkar starta.


45 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#10
ToTTeN skrev:
Rallee skrev:
ToTTeN skrev:
Mår bensin pumpen bra?

ja det tror jag faktiskt då den alltid startat hur bra som helst men kanske borde kollas

Börja med det där med isproppen. Sedan att den får bensin

japp det ska jag göra får bogsera iväg den nånstans hmm


45 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#11
Marlboroman skrev:
Rallee skrev:
Marlboroman skrev:
Sugs den slagen jag tror att det är ihop så kan det mycket väl vara att du har fått en isklump i intercoolern. Inte alls ovanligt om dräneringshålet är igensatt. Och är det så finns inte så mycket mer att göra än att ställa den i varmgarage till klumpen tina och man öppnat dräneringshålet.

ok ska försöka hitta nånstans att ställa den, men borde den inte starta med en klump i ICn?

Det beror helt på hur illa det är, men är klumpen tillräckligt stor så stryps flödet av luft till motorn som då inte kan hålla sig igång, eller som i detta fall inte ens orkar starta.

jo det låter ju faktiskt logiskt


45 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
#12
jonnielahti skrev:
e ju bara att lämna bilen i ett varmgarage över natten så att klumpen smälter, eller kör på försiktigt med varmluftspistol tongue
om det beror på klumpen så ska stiften vara typ svarta och lukta fränt, kolla tändstiften, dem avslöjar alltid motorns kondition eller om det är brist på luft smile

jo ställa in den i värme garage hade varit smidigt men har inget och min andra bil är med sönder så nu har jag ingen att bogsera den till garage men ska fixa nån som kan hjälpa, ska kolla stiften och passa på att byta inte tänkt på det  smile provade med hårfön ner i slangen som drog ihop sig men utan resultat (hittade inte varmluftpistolen och det va inte min hårfön) big_smile



Sök