3414
Sök

Andrahandsvärde på Z4

20 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Hej, jag undrar om någon vet vad det är ungefär för andrahandsvärde ´på en bmw z4. hur mycket sjunker den i värde?? pratar om den nya nu

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 december 2010
Jag vet väl inget om BMW ens generellt, men en tumregel brukar ju vara att en ny bils värde halveras på 3-4 år. En BMW Z4 är ju sedan en bil med en ganska smal marknad i sig. Det är ju ingen praktisk familjebil direkt. När det är dags att sälja i framtiden får du nog räkna med att det kan ta sin lilla tid att hitta rätt köpare och likaså att du kanske inte kan förvänta dig några sjyssta bud som inbytesbil då handlaren kommer att ha lika svårt att bli av med bilen i sin tur.
Det är en cab va?
Cabriolet står sig ganska bra i värde, men det innebär ju också att det blir dyrare för dig att köpa en begagnad om det är planen.

20 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Andromeda skrev:
Jag vet väl inget om BMW ens generellt, men en tumregel brukar ju vara att en ny bils värde halveras på 3-4 år. En BMW Z4 är ju sedan en bil med en ganska smal marknad i sig. Det är ju ingen praktisk familjebil direkt. När det är dags att sälja i framtiden får du nog räkna med att det kan ta sin lilla tid att hitta rätt köpare och likaså att du kanske inte kan förvänta dig några sjyssta bud som inbytesbil då handlaren kommer att ha lika svårt att bli av med bilen i sin tur.
Det är en cab va?
Cabriolet står sig ganska bra i värde, men det innebär ju också att det blir dyrare för dig att köpa en begagnad om det är planen.

Jag kommer att köpa en ny.. ja det är en cab. en roadster. jag kommer sedan att byta in den på bmw i göteborg efter ca 3 år. och kanske ha kört 3000 mil. kommer att använda bilen på sommaren och vintern.
Nypriset kommer att vara ungefär 440000 kr. Har du någon gissning hur mycket jag kan få för den hos bmw bilia i göteborg?
/Michael

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 december 2010
Det bästa är väl att fråga dom vad de tror baserat på hur det brukar se ut för modellen.
Någon rimlig gissning kan kanske inte ens de ge då det dels beror på skick och miltal på bilen när det är dags samt hur marknaden för just den modellen ser ut just då. Blir det problem med världsekonomin igen sjunker ju efterfrågan på sådana "onödiga" bilmodeller mer än för snåla familjekombis.

164 Inlägg
30 december 2010
384567,77kr wink

20 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
mattiaaas skrev:
384567,77kr wink

Haha gött.

Sök