carnageman skrev:
Jaja sätt er i passagerar stolen på min mv6:a så ska jag visa er hur man kör bil aktivt och trafiksäkert
Jag tror nog ändå att jag har statistiken på min sida när jag säger att jag är säker då jag kört över 100.000mil i mina egna bilar + en massa andra mil i firmabilar. Har krockat 1 gång i trafik 2001 då jag var nära på att dödas.
Jag låg 70km/h på gudöbroleden. (i lag med hastighetsbegränsningen)
framför mig har jag ett antal bilar, närmast en pajero...
pajeron går ut i vägrenen och saktar ner så jag påbörjar omkörning, lägger mej lite mer till vänster i filen.
Strax innan jag passerar pajeron (den rullade sakta i vägrenen) så ser jag pajerons däck vridas åt vänster så jag drar på en tvärnit, som jag förutspådde så gasar pajeron (föraren varken blinkade eller kollade backspegeln) rakt ut i körbanan (U-sväng) fick ner farten till kanske 10-20km/h när kollisionen var ett faktum.
Min bil löft upp pajeron i luften varpå den blev hängandes i min motorhuv.
Pajeron stannade 20cm ifrån kupén.
Gissa om jag var förbannad, gick lös på hans bil genom att först sparka bort vänsterspegeln och sen bröt jag av hans blinkers spak.
När han frågade varför så sa jag bara: Onödiga finesser som du inte använder iallafall.
Han skämdes så mycket över vad han hade ställt till med så han sa aldrig något om att jag skulle ersätta dom sakerna som jag pajade...
Dessutom fick hans försäkringsbolag betala allt på min bil.
Hade jag varit en passiv förare så hade jag inte kunna sitta här och dela med mej av mina erfarenheter då jag troligtvis aldrig hade ens märkt när han ställde om hjulen. Om hans bil plöjde 20cm ifrån framrutan i 10-20km/h tänk då vad som hade hänt i 70km/h...
Hade jag varit passiv så hade jag inte haft något huvud kvar med andra ord.
MVH / Johan