cy_berg skrev:
Rquired skrev:
twin_cam skrev:
Ja visst, om du inte har något emot en LITE vingligare bil så är det ju inte dumt med högre markfrigång faktiskt
Dagens suvar är rätt vassa på vägen, men riktigt så bra som motsvarande vanliga bil är dom inte.
Du klarar dig rätt bra med vanlig markfrigång faktiskt, bara att det driver på alla fyra gör mer än man tror.
Och som rquired säger så spelar det i princip ingen roll vilken tillverkare du väljer idag, för även "fusk" systemen är grymma numer.
Tycker, om du ska ha en hög bil, att GLK, X3, X5, Q7 m.m inte är dumma val alls
Undrar hur M-klassen är numer?
Tänker du på Mercedes ML? Upplever den som onödig när GLK finns, en bekant har båda två med samma motor (320cdi) och GLK räcker väl och är smidigare samt roligare. Om det nu inte är just storleken man är ute efter...
Väldigt intressant! Hur upplever du( eller din bekant) känslan i inredning etc. mellan ML och GLK? Jag har förstått att 4matic i dessa 2 modeller är samma. GLK hade varit ett trevligt alternativ eftersom prisbilden är bättre. När det gäller utrymme har jag inga jättekrav. Min fru är gravid med vårt andra barn så jag behöver en 4/5-dörrars men utöver det klarar vi oss med bagageutrymmet i min frus V50 (så allt över det i bagageutrymme är OK).
Upplever det ungefär som skillnaden mellan en C-klass och en E-klass, visst är ML lite dyrare och finare men spelar det någon roll när GLK håller så hög kvalitétsnivå som den gör? Bekanten är nöjd med båda, men mer intresserad av sina bilar än så är de inte tyvärr så jag har ingen koll på vad de tycker mer ingående, om de ens tänkt på att jämföra dem.
Mellanklass-suvar som GLK och dess konkurrenter har ofta relativt korta bagage till skillnad från en motsvarande kombi men nog uppskattar jag det till att där ryms en stor barnvagn till de små? V50 är ingen storlastare den heller utan klarar ni er med en sådan bör GLK räcka tycker jag?
Lycka till med köpet och den lille!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.