3543
Sök

Nissan 300zx US Spec | Massa mos!

1 107 Inlägg
7 juni 2012
#401
Jag tvivlar starkt på att 5mm gör någon skillnad. Det funkade ju med orginal koppling.
Troligtvis ett så lätt fel som att slangen var sprucken och att trycket var för lågt så den inte orkade trycka solfjädrarna smile Någonskada måste det ju varit i den, för en stålomspunnen slang spricker inte bara sådär utan vidare...


419 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
#402
Sådärja! Bilen igång, funkar och besiktad med blanka papper;)
Lite klagomål om bullernivå och snack om vevhusventilation. Men lagom schysst besiktningsman löste biffen!big_smile
Dock litet problem med laddtrycket, rejält bludder så fort jag kommer upp mot 0.9 och 1 bar.
Misstänker dock stiften, ska kika på hur dessa ser ut så fort jag får möjlighet, annars går hon finfint!big_smile


419 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
#403
Jahopp! det var inte stiften som gjorde så att den misständer. tappar soppatryck när laddet kommer, så jag ska kolla så att det inte sitter skit i btr:en eller soppafiltret, annars är väl pumpen trött antar jag:/

Men var ute och körde lite igår, hann inte så långt innan jag behövde tanka, och när jag precis stannade vid pumpen så slår det helt plötsligt upp flammor mot rutan! lagom med panik, men en JÄVLA tur att jag hade brandsläckaren i bilen!
en snabb lite poff med brandläckaren så var branden borta men då vart det ju pulver i HELA JÄVLA motorrummet!
Som tur är var det bara en vacuumslang som gick åt pipan samt bomullet i ett vevhusfilter:)
Det var en av kopplingarna bak på ena fuelrailen som hade börjat läcka..

får lägga morgondagen ute i garaget för att göra rent och kolla så inget annat har tagit skada, men bilen funkar iaf!
Dock försvann ju inte problemet:(


Bil tosing
117 Inlägg
22 juni 2012
#405
Å fy f-n,
Skum släcker bra men biter på gummi.
Loss med batteriet och på med vatten, lossa alla kontakter och låt torka.

Då vet du ivf varför du hade taskigt soppatryck....

Lycka till

edit: Visst ja skrev fel såg ju att det vart pulver.
Om man kör e85 ska man passa sig för skum, e85 löser upp skumet.
Pulver släcker mkt bättre men jobbigt att städa.
Senast redigerat av ACF (24 juni 2012)


419 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
#406
Det var faktiskt pulver, så det värsta gick att blåsa bort. Men har varit ute i garaget idag och torkat bort det mesta och gjort rent, fick plocka loss allt ovan insug.
Kollade ordentligt och det mesta har klarat sig! Bara en vacuumslang som hade gått åt pipan som jag märkte i torsdags, och lite svedda slangar/tejp runt kablar. Omtejpat nu så alles gut!big_smile

Tyvärr så blev inte soppatrycket något bättre efter denna koppling var åtdragen:/
Har haft isär och kollat soppafilter och BTR idag, men det såg bra ut.
Missätnker att pumpen har börjat bli trött:/

Kör du med orgnialpump ACF?


1 867 Inlägg
24 juni 2012
#407
Körde inte du på sprit? Jag har för mig att du även körde med walbropumpar?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Bil tosing
117 Inlägg
24 juni 2012
#408
Jag kör oem pump, levererar mer än walbro och tåll tryck bättre än walbros.
Ska du byta så kör dethwerks, ell hur det stavas.
Ell ännu bättre feulab/aeromotive.

Frikoppla en soppa slang och se hur lång tid det tar att fylla en spann.
Efter btr.


419 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
#409
Koop:
Nope, inte än men jag har stora planer på det:) kommer nog dyka upp till hösten eller under vintern:)

ACF:
Ja det är ju en helvettes bra pump! synd bar att det verkar som min håller på att ge upp:/
Har kikat på både deatschwerks och aeromotive, får nog bli någon av dom intank för att sen kunna komplettera med en likadan jämte (om man får ner två i org. ställning) sen när jag ska köra e85:)


Bil tosing
117 Inlägg
25 juni 2012
#410
2 st oem går men du får såga upp plastinneslutningen som ser till att du har soppa vid svängar å lite i tanken.


419 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
#411
Jo tänkte med den tanken men det blir så fasligt dyrt med 2 nya oem pumpar.. fick pris från nissan idag, 6700 listpris, ~4500 till mig.. bra rabatt men FAN så dyrt!


1 107 Inlägg
25 juni 2012
#412
Inte värt att köra OEM. Eftermarknads is the shit! wink


419 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
#413
Beslutsamhetsångest!!!!!
2st. aeromotive 340 pumpar från usa kostar typ 2500kr ink frakt (ex. tull, moms,) men tar ju ett tag att få hem:(
1st. aromotive 340 pump kostar ju i runda slängar 2000 ex frakt, och jag har den mot slutet av veckan.
1st. deatschwerks 325lph pump kostar 1600 och jag kan hämta den i göteborg imorgon.
hade vart kul att få igång bilen ordentligt innan helgen då det är wangan meet..
hmm.. hur göra, hur gör djur? DAMP!


419 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
#414
Så! nu blev det 2 aeromotive pumpar från usa beställt!
Blev "lovad" att dom ska komma innan helgen, 2-4 dagar var det sagt och jag hoppas verkligen att det går! och utan problem i tullen:o
Så kalaset hamnade på ungefär 3k istället, men det är ju ändå mycket billigare än aeromotive pumparna i sverige så:D!


309 Inlägg
26 juni 2012
#415
Sweet smile hoppas nu att den kommer att gå GÖTT smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30

Bil tosing
117 Inlägg
26 juni 2012
#416
320 Usd för en Oem hos z1.
Om du tar dig ner till Hbg har jag en beg oem i bra skick, bytte bara för att vara på säkra sidan.


419 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#417
jimmy: Ja det får vi verkligen hoppas!big_smile

ACF: ja det va ju okej pris faktiskt:) okej, jag skall ju ner till wangan i helgen hade jag tänkt.
Men UPS ringde idag och förmodligen kommer paketet imorgon så då har jag ju dom i tid!big_smile


419 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
#418
sådärja! då var pumparna hemma:D jävlar va små dom är! finfint! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103334/103334-974bb967e27165229ff6805513d35d91.jpg

Lite skillnad mot orginal:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103334/103334-bf44727f084cf37227e104184953e2af.jpg

MEN! det blev inte bättre.....sad börjar bli riktigt trött på det här!
Skall testa att koppla förbi soppafiltret imorgon, bara en rak slang, se om det gör någon skillnad..
Några andra förslag någon?
VILL JU BARA UT OCH GASA LITE:(


Bil tosing
117 Inlägg
28 juni 2012
#419
Har hänt att pumpstyrningen djävlas, mät vad du har på matningen.
Går att bygla den (tror på jorden....) så att pump-en/arna går fullt konstant.

http://300zx-twinturbo.com/cgi-bin/manu … ;total=190


419 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#420
DET FUNKA!!!! big_smilebig_smile
Nu är det bannemig klös igen!
Jordade pumpen direkt i chassit istället för via modulen.
var beredd på att det skulle börja misstända igen, men då helt plötsligt släpper däcken istället och det går utav bara fan!big_smile
Blev dock inte så mycket provkörning idag, måste kolla till kylet. Fick svetsa igen luftskruven då den hade släppt helt och ej höll tätt. Dock så blev det lite porer så en kompis ska kika på det vid tillfälle:)



Sök