4086
Sök

Sinter lamell i m90 låda...

21 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej köpte en sinter lamell till min 740 med en b230ft i och m90 låda och på hemsidan kunde man köpa några shims till den för att den kanske inte passade org tryckplattan annars så jag gjorde det men hur vet jag om jag behöver dom? tongue

Tacksam för snabba svar vill sätta ihop den snart... big_smile

761 Inlägg
3 januari 2011
#2
Mät din lamell, är den lika tjock som sintern så behövs dom inte, är den tunnare så behövs dom


9 Inlägg
23 februari 2011
#3
dannnej skrev:
Mät din lamell, är den lika tjock som sintern så behövs dom inte, är den tunnare så behövs dom

du tänkte inte på att hans gamla lamell kanske är sliten? mät på en ny standard lamell istället

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
23 februari 2011
#4
tänk på att välja rätt lamell efter lådan och svänghjulet

ska du köra orginal "m90" svänghjul ska du ha stum sinter
har du orginal m46 svänghjulet ska du välja lamell med fjädrat centrum så slipper du döda lådan direkt smile

Kör fort så hinner inget hända...

761 Inlägg
23 februari 2011
#5
kottamarie skrev:
dannnej skrev:
Mät din lamell, är den lika tjock som sintern så behövs dom inte, är den tunnare så behövs dom

du tänkte inte på att hans gamla lamell kanske är sliten? mät på en ny standard lamell istället

Jo, fast jag förutsätter att man får uppskatta lite med....

Om man ser att lamellen är sliten och den är tillexempel 7mm, så är det ju rimligtvis 8mm när den är ny.

Och är den 7,9mm och ser sliten ut så har den då varit 9mm, och är den 7,9mm och ser som ny ut så har den ju varit 8mm... Logiskt tänkande i en värld full av gråzoner smile



Sök