3667
Sök

Den vilda jakten på lackeraren

Finraggare
2 381 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Jag har fyra jobb jag vill ha gjorda av en billackerare / lackerare nämligen

1) Fälgarna
2) Litet stenskott som börjat jäsa vänster hjulhus fram
3) Litet stenskott som inte börjat jäsa höger hjulhus bak
4) Litet skrapmärke på tröskel vänster sida

Så jag sätter mig ner och börjar maila runt till billackerare runt om i Stockholm mest för att kolla ungefär vad det kan gå på, hur lång vänttid de har just nu och om de lackar hela skärmarna eller gör spot-lackning.

Piece of kaka tänkte jag - detta kan ju inte vara något svårt? Jo det var det visade det sig. Tänkte ägna denna tråd åt de dummaste svaren jag fått hittils och även fråga om någon kan tipsa mig om någon som kan göra jobben (hittelön utlovas) alternativt som är lackerare och kan göra jobben.

Svar1:
Nej, vi lackar inte Dodge hos oss - vi lackar bara volvo

Svar2:
Vi har aldrig lackat en Dodge innan så vi vill inte åta oss att lacka en bil som vi inte vet hur man lackerar

Svar3:
Inka problem, du lämnar bilen på fredag och så lackar vi den i Estland åt dig ock du kan hämmta den på måndagen.

Svar4:
Vi är alldeles för dyra - kolla med spot paint eller smart repair

I love being a nobody - because nobody is perfect.

1 679 Inlägg
3 januari 2011
haha vilka jävla svar tongue
Kan ju inte vara allt för seriösa/duktiga ställen det där tongue haha

1 581 Inlägg
3 januari 2011
Du har PM

Finraggare
2 381 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Tack för PM - mer sådana!

Jo - det är faktiskt seriösa center som svarat.

Här kommer en till

"Vi reparerar inte Dodge" och jag svarade "Jag trodde lackjobb var ett lackjobb oavsett vilken bil man har, men jag hade väl fel - alternativt vill ni inte tjäna några pengar och jag ber om ursäkt att jag frågade"

Finns ju nötter till allt

Hemlös
321 Inlägg
3 januari 2011
Haha estland, va i helvete tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

106 Inlägg
3 januari 2011
"Svar3:
Inka problem, du lämnar bilen på fredag och så lackar vi den i Estland åt dig ock du kan hämmta den på måndagen."

hahhaha asså vem är så dum? xD

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
3 januari 2011
BlackEdition skrev:
"Svar3:
Inka problem, du lämnar bilen på fredag och så lackar vi den i Estland åt dig ock du kan hämmta den på måndagen."

men det skulle lösa problem med skadorna ...dom skulle inte längre vara ett bekymmer ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

Finraggare
2 381 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Precis, behöver aldrig se skadan igen

106 Inlägg
3 januari 2011
Growe skrev:
BlackEdition skrev:
"Svar3:

men det skulle lösa problem med skadorna ...dom skulle inte längre vara ett bekymmer ;-)

de låter ju verkligen jätte seriöst och troligt? får mer bilden uttav att han som säger att han ska lacka den i estland, tänker behålla bilen eller nåt xdd hade du lämnat din bil till han om du hade en dodge lr?
Senast redigerat av BlackEdition (3 januari 2011)

7 399 Inlägg
3 januari 2011
BlackEdition skrev:
Growe skrev:
BlackEdition skrev:
"Svar3:

de låter ju verkligen jätte seriöst och troligt? får mer bilden uttav att han som säger att han ska lacka den i estland, tänker behålla bilen eller nåt xdd hade du lämnat din bil till han om du hade en dodge lr?

inte ens min escrutt wink

5 198 Inlägg
3 januari 2011
dom vill inte ta åt sej jobben bara,,,, undanflykter,,,

Finraggare
2 381 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Det är klart de inte vill - men vad är det för företag som inte vill ha jobb?

16 197 Inlägg
3 januari 2011
kameramannen skrev:
Det är klart de inte vill - men vad är det för företag som inte vill ha jobb?

de vill ha jobb som ger mycke pengar= försäkringsjobb.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 168 Inlägg
3 januari 2011
kan säga såhära, åk och prata mellan 4a ögon. visa upp skadorna. fråga om det är något dom är intresserade.
ELLER, kan du ta ut något på försäkringen? typ skadan på tröskeln om du har hel eller nått dyl, så kan du fråga när du lämnar in bilen eller innan "om du vill så får du gärna fixa dehära och dethära utöver försäkringsskadan mot betalning och kvitto eller inte, det är upp till dej om du är intresserad att fixa det."

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
3 januari 2011
Det är delvis rätt som evil säger. Det man vill åt är snabbt jobb bra betalt. Försäkringsbolagen är inte så lätta att sälja jobb till. Dom säger laga endast skadan inget annat.

En magnum är inget lätt jobb. Jag förstår varför du fått dom svaren. Det kostar att åka fin bil för det är den iaf.

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
3 januari 2011
BlackEdition skrev:
Growe skrev:
BlackEdition skrev:
"Svar3:

behåller dom bilen så löser sig väll lack problemet iallfall eller hur ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

Finraggare
2 381 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Vaddå Magnum är inget lätt jobb? Ett stenskott på en skärm är väl lika oavsett om skärmen sitter på en volvo, saab eller dodge?

106 Inlägg
4 januari 2011
kameramannen skrev:
Vaddå Magnum är inget lätt jobb? Ett stenskott på en skärm är väl lika oavsett om skärmen sitter på en volvo, saab eller dodge?

håller helt och hållet med.. va e de för fjant fasoner alla lackfirmor håller på med!!! hahaha xD

1 059 Inlägg
4 januari 2011
du bor på fel sida Sverige:)
Sen är det ju så en skärm är en skärm och finns dataprog som räknar kostnaden beroende på bilmärke  mm mm

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

827 Inlägg
4 januari 2011
vart bor du? här i sthlm finns det gott om bra lackerare

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

Sök