Lång dag i garaget men den var behövd. Jag startade dagen med att bygga fästen till Fuel railen på saaben, tog 2 och en halv timme så va lagom lättad när de va klart.. kul att railen ligger lägre en fästena. Tur att man har massa aluminium hemma iaf
Fredrik själv gick lös på bilen och började demontera ALLT som inte behöver sitta kvar när nya moton ska i.. och lite till
Jag fortsatte mata på på motorn och bygger vidare på den för o få allt så de passar (mycke nya delar som kan strula) Tråkigt bara att man täcker Fuelrailen
Kastade även på turbon och liknande så vi ser helheten sjukt fint
Grenröret kommer dock bytas ut mot ett extraktor grenrör efter mycke drägglande över mitt på Audin
En helhets bild, sjukt snyggt. Fick även tändkasseten omlackad som ni kan se
(i detta skedet börjar Fredde tala väldigt mycke om hur bilen kommer gå i sommar)
Well som nämt så har herrn bestämt sig för ett extraktor grenrör och då saab har byggt bilarna väldigt tight så kom vi till problemet att kylaren måste flyttas.. inte jätte kul kanske
Ac prylarna skall även dom bort
Blir några kilon som ryker när ac kompressorer mm kastas bort
Så här lämnade vi bilen idag, skulle behöva grenröret så vi ser exakt hur mycket de bygger, har vi tur kan vi flytta fram kylaren 4-5 cm och klara oss på de men de återstår att se. Turbon bygger ju ut lite med