Andromeda skrev:
shandra skrev:
Andromeda skrev:
Måste kännas jäkligt skönt efter allt elände
Se det positiva i det, eftersom han inte tyckte att det var något fel på bilen tog han ju gärna tillbaka den
Vill du jävlas lite extra med säljaren så väntar du ett par veckor och messar in regnumret och ser om den hunnit få ny ägare. Sedan ringer du den nye ägaren och tipsar om allt skit som finns med bilen så får han dom på sig sen.
Vad blir det för Saab nu då?
Han undrade vem det var som hade lurat i mig allt det här.... Men liksom har ju haft den inne på SAAB och allt. Han menade på att SAAB ville tjäna lite extrapengar
...
Jag är jäkligt sugen på en 9-5 igen. För gillade bilen. Synd bara motorn var kras. Bilen var vit, med tonade rutor, vinge och allt... Precis så jag ville ha det. Får se om jag hittar någon likvärdig. Hade vart kul. Men såifall en med hel motor ;p
Jag säger som vanligt. Det är egentligen inte farligt att köpa en 9-5 med T7-motor. Risken finns där, men drar den inte olja och har uppgraderad vevhusvent och du sköter oljebytena går det bra. Dock är ju turbon en svag punkt, därför skaffar du förstås en Aero nästa gång, som har 230 hk och bättre turbo
De som är missnöjda hörs ju mest, men alla som har en hel Saab startar ju inte trådar om att bilen fortfarande är hel? 4% av alla tusentals Saab 9-5 98-02 har drabbats av oil-sludge enligt Saab. Audi har haft minst lika stora problem i decennier, men att skriva ned svensk industri som förser oss med job är det roligaste en svensk motorjournalist vet, medan
tyskt är premium och skitbra även om de drar 1l olja/100 mil utan att tillverkaren tar sitt ansvar.Du hade otur nu. Nästa gång går du inte på den niten igen utan kollar bilen noggrannare, och litar inte på en firma.
Bäst är ju förstås en 04 eller nyare. De har inte dessa motorproblem.
Jodå, jag vet en tysk biltillverkare som tar ansvar för det
Dom skickar med en liter olja i nybilarna
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.