Gällande att hålla rent och snyggt i garaget så måste jag erkänna att Cliff faktiskt var rätt duktig på det, dock så var jag betydligt duktigare.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
på att skräpa/stöka ner så vi kan väl säga att han förlorade på den punkten
Något som inte finns på kort är när vi började bygga taket, då satt det svetsade plattjärn i taket med svetsade muttrar på. Något som tidigare ägare gjort, de hade dessutom gjort en takskiva i MDF som passade perfekt. Tyvärr så blev det lite luft mellan bilplåten och MDF-taket, detta löste vi med fogskum.
Vi borrade helt enkelt en väldig massa hål i MDF-skivan och sen körde vi in munstyckena till fogskumsflaskorna i hålen och började fylla och som alla som lekt med fogskum vet så sväller det ganska duktigt efter en liten stund. Resultatet blev att det kom långa "korvar" med fogskum ur alla hål som var borrade i MDF:en och som jag skrev ovan, det var en väldig massa hål... Det resulterade i mängder av fogskum på kläder, händer och i håret. Inget som rekomenderas, fogskum sitter rätt bra när det hamnar i håret.. Vi hade dock varit smarta nog och skyddat golvet i bilen med täckplast, man får vara glad för det lilla
Vi nöjde oss givetvis inte med enbart tre fyrkantsprofiler i taket utan vi svetsade dit lite tvärgående stag åxå, var ett hel-te att göra. Det var ca 1m mellan golv och tak när stålet kom på plats, att då sitta/ligga/huka sig för att försöka svetsa resulterade i ett antal svordomar och lika många brännmärken.
Taket ovanför dörröppningen, här svetsades även ett längsgående fyrkantsrör mellan sidoväggen och ramen till framrutan. Det gjordes givetvis på båda sidorna av bilen.