2543
Sök

Högt laddtryck subaru legacy

harrykarlsson
8 januari 2011
Trådstartare
#1
Har en subaru som är orginal laddstyrning, org ecu. all ska vara orginal. alla slangar är hela osv. men laddar 1,2 bar vilket gör att bilen slår ifrån som fan ibland på de högre växlarna 3-4. antagligen turbo vakten. hur sänker jag laddet är det med wg staven?
Senast redigerat av harrykarlsson (8 januari 2011)

252 Inlägg
19 januari 2011
#3
Kolla WG klockan så membranet är helt i den! låter som den inte öppnar. annars kan det var ventilen (laddtrycksstyrningen) Gå direkt med en sang till klockan från insuget så ska den ladda 0,4-0,5 bar laddar den forfarande 1,2 så liggger i WG klockan om alla slangarna sitter på och är hela.

5 710 Inlägg
19 januari 2011
#4
Att kolla så WG fungerar känns som prio 1.
Det kan ju vara membranet men oxo att det kärvar mellan hus/axel.
Ta en cykelpump, ryck wg-slangen och pumpa. WG skall göra fulla slag på varje pump, om inte får du felsöka.

MVH Jonas
..............

harrykarlsson
19 januari 2011
Trådstartare
#5
wg var klockrent det är ecun som strular samt elektriska laddstyrningen


Sök