3789
Sök

SÄNKNING BMW E39 523i, coilovers elr sänkfjädrar?

11 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej garagetvänner! lol

Går och grubblar över att sänka min BMW 523i till våren.

Jag hade velat komma undan så billigt som möjligt, och undrar i detta läge vad som föredras av sänkfjädrar eller coilovers? Och, är det någon idé att gå på det själv och sedan lämna bort för hjulinställning. Elr är det en komplicerad procedur, hur går man tillväga i de olika fallen?

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar
frohm

426 Inlägg
8 januari 2011
#2
Coilovers är ju sannerligen inte billigt så om du vill komma undan billigt så är sänkfjädrar som gäller

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

11 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
#3
Nej det vet jag smile

hellaflush!
1 266 Inlägg
8 januari 2011
#4
finns ju coils i tyskland för ca 3k.
Är skit bra då man kan ändra höjden exakt som man vill ha det. Men på dom billiga coilsen går det ej ställa hårdheten på tror jag!


426 Inlägg
8 januari 2011
#5
Om du är någorlunda händig så är det inga problem att byta fjädrar, har gjort det på en e39 med far, var inte alls krångligt smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

7 Inlägg
11 januari 2011
#6
Hello jacob smile

Dem har här med 50mm sänkning för 4008:- det är till alla 4 hjul med både dämpare och fjädrar, dem har även bara 30mm sänkning också.

50mm sänkning:

http://www.risetrade.se/sv/produkter/va … 28i-1.html

30mm sänkning:

http://www.risetrade.se/sv/produkter/va … -528i.html

Om du hade tänkt sänka med bara fjädrar så avråder jag dig att göra det med tanke på att orginal dämparna tar mycket stryck av sänkningen, så dämpare och fjädrar blir det bästa för dig och coilovers kräver lite mer arbete att montera än bara dämpare och fjädrar.

Mvh Simon

Ägodelar i mitt garaget:
*Audi 80 Cabrio -92
*Volvo S80 T6 -01
*Sea Doo RXT -05

huh?
10 427 Inlägg
11 januari 2011
#7
Vanliga sportfjädrar (/sänkfjädrar) bör vara anpassade för att lira med originalstötdämpare, men skadar ju ej att byta stötdämpare till nya motsvarande original samtidigt eller kanske tom sportstötdämpare som är anpassade efter sänkningsfjädrar. Men då börjar det dra iväg i pris.. .. wink


11 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#8
Hey Simon!

Tack som fan för det gedigna svaret, då har jag nått att gå efter när våren kommer och om pengarna finns!! big_smile

689 Inlägg
12 januari 2011
#9
Det är riktigt simpelt, du behöver inte ens ta bort hjulet bara lossa i ovankant så har du hjulet som tyngd och drar ner hela spindeln!


827 Inlägg
12 januari 2011
#10
jag säljer både fjädrar och coils till din bil... men själv har jag föredragit fjädrar till mina bilar

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

3 Inlägg
31 mars 2011
#11
328cabbish skrev:
jag säljer både fjädrar och coils till din bil... men själv har jag föredragit fjädrar till mina bilar

säljar du Coils?behöver dom till min e39! pris? mvh The Ghost smile


Sök