Går och grubblar över att sänka min BMW 523i till våren.
Jag hade velat komma undan så billigt som möjligt, och undrar i detta läge vad som föredras av sänkfjädrar eller coilovers? Och, är det någon idé att gå på det själv och sedan lämna bort för hjulinställning. Elr är det en komplicerad procedur, hur går man tillväga i de olika fallen?
finns ju coils i tyskland för ca 3k. Är skit bra då man kan ändra höjden exakt som man vill ha det. Men på dom billiga coilsen går det ej ställa hårdheten på tror jag!
Om du hade tänkt sänka med bara fjädrar så avråder jag dig att göra det med tanke på att orginal dämparna tar mycket stryck av sänkningen, så dämpare och fjädrar blir det bästa för dig och coilovers kräver lite mer arbete att montera än bara dämpare och fjädrar.
Vanliga sportfjädrar (/sänkfjädrar) bör vara anpassade för att lira med originalstötdämpare, men skadar ju ej att byta stötdämpare till nya motsvarande original samtidigt eller kanske tom sportstötdämpare som är anpassade efter sänkningsfjädrar. Men då börjar det dra iväg i pris.. ..