hmm, är det de där strecket så är det mycket möjligt att det är packboxen till vevaxelhjulet
Okej.. :o För hade jag fått upp bilen hade jag kunnat filma det. De hade varit det enklaste. Men oljan uppe när man kollar stickan så rör den knappt.. Det är de som är så skumt. För de borde ju synas någonstans...
Kan bara påpeka att det inte sitter någon packning mellan block och tråg original på dessa bilar, det ska räcka med att det är helt rent och jämnt mellan ytorna som man pressar samman
Kan bara påpeka att det gör det visst.. Det sitter en packning orginal en silikonpackning typ "rightstuff" eller liknande sån man gör själv.
Åter till problemet..
Ja det är ganska stor sannolikhet att det är packboxen på remsidan som är kaputt
Kan bara påpeka att det inte sitter någon packning mellan block och tråg original på dessa bilar, det ska räcka med att det är helt rent och jämnt mellan ytorna som man pressar samman
Kan bara påpeka att det gör det visst.. Det sitter en packning orginal en silikonpackning typ "rightstuff" eller liknande sån man gör själv.
Åter till problemet..
Ja det är ganska stor sannolikhet att det är packboxen på remsidan som är kaputt
Okej. Får ta och kolla till den . Annars lämna in den igen.. Men varför syns de inte något på oljestickan??
ja den andra är ju också till vevaxeln mellan motor o låda xD Men ja det är den främre du ska ha, Har för mig den är 60 något i diameter !!
Okej Sitter den svårt tillgängligt eller de e lite pul med det?
Inget svårt alls, Av med innerskärmen, Tryck ihop Remspännaren, Av med remmen från Remhjulet, Dra av remhjulet och sen så ska du ha av packboxen, Men ta det lugnt när du ska ha ut den så du inte skadar transkåpan, Sen se till så att du får dit den nya jämt o bra!
Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
ja den andra är ju också till vevaxeln mellan motor o låda xD Men ja det är den främre du ska ha, Har för mig den är 60 något i diameter !!
Okej Sitter den svårt tillgängligt eller de e lite pul med det?
Inget svårt alls, Av med innerskärmen, Tryck ihop Remspännaren, Av med remmen från Remhjulet, Dra av remhjulet och sen så ska du ha av packboxen, Men ta det lugnt när du ska ha ut den så du inte skadar transkåpan, Sen se till så att du får dit den nya jämt o bra!
Okej Ska kolla lite på det. Har ingenstans och göra det. Så kanske får lämna in den om jag inte hittar någonstans och vara
Låter knepigt att du är så säker på att det sitter en sådan original, då jag aldrig har sett någon sitta där iallafall. Kanske är från motor till motor då även om det låter ganska otroligt. Säker på att du inte har blandat ihop dom? V6an till exempel har väl en trågpackning, Men dom 4 cylindriga motorerna har vad jag vet ingen trågpackning. Däremot sitter det ju ofta typ permatex mellan ytorna.
Angående felet så kan jag inte mer än att hålla med om att packboxen till vevaxeln också kan vara en ganska trolig källa till läckaget!