3210
Sök

Bmw e36 -> Skyline R34

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
9 januari 2011
Kul att alla som äger olika bilar tycker det är intressant att ge sig in på detta.

Alla 3 Skyline ägare som har skrivit i tråden var varit fruktansvärt negativa big_smile
Tar ni illa upp eller vad?`lol
Senast redigerat av Thunderbird88 (9 januari 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

485 Inlägg
9 januari 2011
ja tyckte den såg bra ut smile

Huh? (`´,)
518 Inlägg
9 januari 2011
Nej jag tar inte illa upp jag tar bara illa vid mig om man sätter GT-R loggan på en bil som inte är det, det är som att sätta R loggan på en 850 GLT eller M3 logga på en vanlig 3 serie.

Jag tar det på ett humoristiskt sätt, lägga alla dom pengarna på en bmw för att få den att se ut som en Skyline.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 januari 2011
Nu blir det ju inte direkt en skyline kopia bara för att man sätter på en front å bakdel från en eller.

Ser faktiskt hellre att folk gör såhär än alla Volvo byggare som slaviskt måste härma varandra..

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

egen företagare
630 Inlägg
9 januari 2011
ska man göra det, gör det rätt

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 januari 2011
pzymon skrev:
JaggaChafen skrev:
pzymon skrev:

Som å kalla det Gt-t för GTR hahaha sopa

Då min är utseensemässigt likadan som en GTR...

Sen gillar jag inte personangrepp

Att den ser ut som en GT-R gör den inte till en GT-R så varför klanla ner på en som bygger om sin BMW med GT-R grejjer liksom vem  e det då som börjar med personangrepp ??

Å sätta ett GTR märke på en GT-T e lite samma som å sätta M3 märke på en 318 exakt lika löjligt.

Din bil e skitsnygg det e inte det men GT-R emblemen hör inte hemma så e det bara.

egen företagare
630 Inlägg
9 januari 2011
JaggaChafen skrev:
pzymon skrev:
JaggaChafen skrev:

Som å kalla det Gt-t för GTR hahaha sopa

Då min är utseensemässigt likadan som en GTR...

Sen gillar jag inte personangrepp

Att den ser ut som en GT-R gör den inte till en GT-R så varför klanla ner på en som bygger om sin BMW med GT-R grejjer liksom vem  e det då som börjar med personangrepp ??

Å sätta ett GTR märke på en GT-T e lite samma som å sätta M3 märke på en 318 exakt lika löjligt.

Din bil e skitsnygg det e inte det men GT-R emblemen hör inte hemma så e det bara.

Inte jag som satt dit dom heller, har inte heller tänkt att ha kvar dom....

egen företagare
630 Inlägg
9 januari 2011
Jag hade hellre sett en glasfiber avgjutning av en gtr kaross.

det jag tycker ser bedrövligt ut, är att man ser att allt ät påhängt.
med rätt lutning på A- B- och C-stolpar hade det sett bra ut.

Precis som jag, någon som gillar GTR utseendet men vill ha RWD.

hellaflush!
1 266 Inlägg
9 januari 2011
heheh, ganska fult bygge, men ändå friskt vågat. Ser dock konstig ut bakifrån, ser väldigt smal ut. Mycket tid o pengar nerlagt, men är det verkligen värt det? tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 januari 2011
http://www.autopower.se/galleri/whymustthey/bilder/PoloM5.jpg

En del går budget-vägen istället!
Senast redigerat av Rquired (9 januari 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

egen företagare
630 Inlägg
9 januari 2011

den var hård däremot, eftersom det är så uppenbart fel

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 januari 2011
pzymon skrev:

Å va e problemet med å ha en GT-R å RWD??? det e ju bara en tourqe splitter så kopplar inte framhjulsdriften in justerbart precis som man vill.

GT-R is the shit Den bilen har allt för å va en legend grymma prestanda racehistoria osv osv...

Bra att du skall ta bort märkena dock. Det e respekt. Skriv GT-R look med så blir jag ännu nöjdare smile

Huh? (`´,)
518 Inlägg
9 januari 2011
JaggaChafen skrev:
pzymon skrev:

Å va e problemet med å ha en GT-R å RWD??? det e ju bara en tourqe splitter så kopplar inte framhjulsdriften in justerbart precis som man vill.

GT-R is the shit Den bilen har allt för å va en legend grymma prestanda racehistoria osv osv...

Bra att du skall ta bort märkena dock. Det e respekt. Skriv GT-R look med så blir jag ännu nöjdare smile

Ja du kan ha en TS om du vill elda delnigs låda tådan mår inte bra av det ta bort drivaxeln till fram axeln så slipper man ha sönder delningslådan.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 januari 2011
Works skrev:
JaggaChafen skrev:
pzymon skrev:

Ja du kan ha en TS om du vill elda delnigs låda tådan mår inte bra av det ta bort drivaxeln till fram axeln så slipper man ha sönder delningslådan.

Ja så kan man också göra. Anledningen till å inte köpa en GT-R finns egentligen inte Om man nu vill ha en Skyline då.

Förklara gärna hur en TS sabbar fördelningslådan. Om den inte kopplar in varför skulle den då slitas?? Polaren har en sånn på sin R32a å har användt den friskt å han har inga problem med å köra bakhjulsdrivet.

Men det e klart han har haft lite problem med att fyrhjylsdrifyen inte funkar när den blir varm... Kan ju helt klart va därför.
Senast redigerat av JaggaChafen (9 januari 2011)

Huh? (`´,)
518 Inlägg
9 januari 2011
Jag säger bara som killen från RIPS i Nya Zeland sa. R32 har större kedja i delnings lådan än vad R34 har.
http://www.youtube.com/watch?v=6T-LRc9Uq_c

Sen kan man inte koppla in en TS på samma sätt i en R34 som i en R32, kabelstammen är olika på bilarna. Det bygger hetta i delningslådan, om bak axelns axel roterar men fram axeln står still. Det sliter. Samma om man har olika slitna däck fram och bak...

Jag vet för jag råkat ut för det.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 januari 2011
Works skrev:
Jag säger bara som killen från RIPS i Nya Zeland sa. R32 har större kedja i delnings lådan än vad R34 har.
http://www.youtube.com/watch?v=6T-LRc9Uq_c

Sen kan man inte koppla in en TS på samma sätt i en R34 som i en R32, kabelstammen är olika på bilarna. Det bygger hetta i delningslådan, om bak axelns axel roterar men fram axeln står still. Det sliter. Samma om man har olika slitna däck fram och bak...

Jag vet för jag råkat ut för det.

Jo det e klart men det borde ju slite mest om den strå på full 50/50 å däcken e olika slitna borde inte slite så mkt om den inte e inkopplad alls. Men det e klart lite värme lär det ju bli

3 Inlägg
9 januari 2011
Så ska du med göra Victor har jag hört? smile

Random Hero
4 047 Inlägg
9 januari 2011
pzymon skrev:

Mr. dubbelmoral som kör gt-t med gtr look. de är ju också wannabe ? smile

Dog food lid. Backwards

653 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
SjogrenRacing skrev:
Så ska du med göra Victor har jag hört? smile

Haha nja då köper ja hellre en redig skyline smile

Smoke tires not drugs

613 Inlägg
10 januari 2011
sk8ville skrev:
Hittade denna bilden:
http://www.worldhotcars.com/uploads/ima … _BMW_0.jpg

Det är tydligen en bmw e36 som någon bygger om till en skyline r34, är det någon som har någon mer bild på den och vad tycker ni om projektet? smile

Fan orka göra om en Bmw till en Skyline sad

Sök