2993
Sök

Tvunget att slipa till i blocket för att få i h profil stakar 850??

8 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
som toppic lyder.. är man tvungen att slia i blicket för att ha h profil ?

MVH

8 250 Inlägg
9 januari 2011
Man kan bli om man inte borrar och i vissa fall hittar en äldre design av vevstake. Sånt får man hålla koll på under monteringen.

140 Inlägg
17 januari 2011
Marlboroman skrev:
Man kan bli om man inte borrar och i vissa fall hittar en äldre design av vevstake. Sånt får man hålla koll på under monteringen.

vart är det man får slipa då då?

(dvs är det "bara att slipa" eller är det nära fodret eller liknande?)

Allt som rör bilen, och lite till.

8 250 Inlägg
17 januari 2011
Man får slipa bort material i underkant av cylinderfodret om det behövs. Och så lär man ju slipa tills man har en milimeter mellan stake oh foder hela tiden.

8 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
tjena tack för svaren big_smile men nu när jag testa så e de svårt att komma till o se så där e spel, då motorn sitter i bilen..

några förslag på hur jag ska kunna mäta? tejpa fast ett blad från ett bladmått på staken o kolla om de går i då ? för de går fritt nu när jag drar runt motorn..

8 250 Inlägg
21 januari 2011
Man får ta ner tråget och börja med att titta om det ser tajt ut eller inte. Men går den runt utan att ta i så bör det vara lungt.

8 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Man får ta ner tråget och börja med att titta om det ser tajt ut eller inte. Men går den runt utan att ta i så bör det vara lungt.

ja tråget är av men har svårt att se hmm ja man tycker ju de för en millimeter är inte mkt.. köpte stakarna på  lgspeed

MVH

4 822 Inlägg
22 januari 2011
Nordic_R skrev:
köpte stakarna på  lgspeed

då ska det vara lugnt för han ändrade stakarna för nått år sen så man slipper slipa i blocket (har läst det nånstans på tpc forumet) .

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök