3062
Sök

B230E "Oljetrycksgivarkabel"

57 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Jag har bytt ut givaren och bytt (skarvat) ny kabel så långt det går eftersom den var riktigt dålig.

Kan dock inte byta hela eftersom jag inte vet vart kabeln tar vägen.

Tänkte klippa den nära brandväggen och skarva på nytt hela vägen därifrån till givaren, det kanske är lättare att byta hela?

Problemet kvarstår, vart kommer den fram någonstans?

Tacksam för svar smile

Lär av andras misstag
för du kan inte leva tillräckligt länge
för att själv hinna begå dem alla.

474 Inlägg
10 januari 2011
Lär väl gå till oljetryckvarningslampan.. Alltså bakom instrumenthuset wink Skulle iaf jag gissa på.

57 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Alka0512 skrev:
Lär väl gå till oljetryckvarningslampan.. Alltså bakom instrumenthuset wink Skulle iaf jag gissa på.

No shit!yikes Går den direkt dit från givaren menar du?

Lär av andras misstag

474 Inlägg
10 januari 2011
jalmar skrev:
Alka0512 skrev:

No shit!yikes Går den direkt dit från givaren menar du?

Ja, det borde den göra.

1 008 Inlägg
11 januari 2011
På torpedväggen alldeles ovanför motorn har du ett 8-poligt grått kontaktstycke till motorns kablage.
Kabeln till oljetryckskontakten bör vara Svart, laddlampan Röd och vattentemp Gul.
Det är just från kontaktstycket och utåt mot motorn som kablarna har förmågan att bli kexiga pga ålder,olja och fukt.

57 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
240bns skrev:
På torpedväggen alldeles ovanför motorn har du ett 8-poligt grått kontaktstycke till motorns kablage.
Kabeln till oljetryckskontakten bör vara Svart, laddlampan Röd och vattentemp Gul.
Det är just från kontaktstycket och utåt mot motorn som kablarna har förmågan att bli kexiga pga ålder,olja och fukt.

Ja kabeln är så gott som upplöst.

Då slipper man dra nytt hela vägen.

tackar smile

Lär av andras misstag

Sök