2997
Sök

Glömt lösenordet till min windows login. Kan jag kringå det?

Självlärd
3 083 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Jo det är så att jag har glömt lösenordet till min gamla windows 2000 maskin. Finns det något sätt så att jag kan kringå det och komma in på datorn ändå?
Senast redigerat av Volvo142_73a (11 januari 2011)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
10 januari 2011
Ja om du tar ur det lilla klockbatteriet som sitter på moderkortet och låter detta vara urtaget en stund så ska maskinen nollställas, ingenting som du har sparat försvinner men det tömmer minnet och alltså även lösenordet.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

Självlärd
3 083 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Aha okej. Då ska jag testa det smile Tack så mycket smile

2 337 Inlägg
10 januari 2011
Lösenordsskyddet i Windows ligger väl ändå på hårddisken, inte på moderkortet? Min dator har då aldrig tagit bort lösenordet för Windows och batteriet på moderkortet har varit slut i flera år och datorn har varit helt strömlös ett antal gånger.
Senast redigerat av Sarge (10 januari 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
När jag läste vad volvobrud skrivit så kom jag på att jag hade hört det för länge sen också så det kan vara så att det ligger i minnet och att man måste tabort batteriet. Har iaf tagit ur det nu så får vi se om det funkar sen senare ikväll. Orkar inte starta upp den nu

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
10 januari 2011
säger som sarge. lösenordet ligger med all säkerhet på hårddisken. testa starta datorn i felsäkert läge och se om du kan komma in som admin? har du tur så finns det inget adminlösenord.

annars kan du skapa en ny partion och lägga in ett annat OS på den för att sedan starta datorn med det nya OS'et och komma åt filerna.

MVH
Fredrik

Självlärd
3 083 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
det funkade inte med batteriet. Orkar inte starta åbjeket i felsäkert läge. Nu plockar jag ur alla roliga saker sen får den en resa till återvinningen big_smile.

71 Inlägg
10 januari 2011
fungerar inte att återställa bios lösenordet om det är windows du ska in i. för att ta dig in och skriva i sam databasen där lösenorden för användarna ligger använder man sig av tex locksmith som finns på ERD Commander seriens skivor. har hört att de går att erhålla nedladdningsbart någonstans ute på webben...

711 Inlägg
10 januari 2011
Om du ska ha tag på filer kan du fixa en Linux Live CD om du är lite tekniskt kunnig och komma åt hårddisken/-arna (och filerna där).

Självlärd
3 083 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Datorn är skrotad nu. Nu står den och väntar på att den ska få åka en sväng till tippen. Jag anser att tråden nu kan låsas då problemet är "löst". Eller så får ni ha kvar den öppen så att andra kan skriva in sina tips ifall det finns fler som har detta problem

Huh? (`´,)
518 Inlägg
10 januari 2011
OKej dumt
Du kunde tryckt F8 vid bios/windows startuppen och loggat in som Administrator.
Windows har ett dolt adminkonto som man kommer åt med felsäkert läge.. Som 9 fall av 10 inte är lösenordsskyddade och som inte många vet om att deaktivera.

Om detta funkar så är du inloggad som admin in och ta bort ditt gamla lösenord, och biff är din farfar!

Mvh Danne
Senast redigerat av Works (10 januari 2011)

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

1 482 Inlägg
10 januari 2011
Works skrev:
OKej dumt
Windows har ett dolt adminkonto som man kommer åt med felsäkert läge.. Som 9 fall av 10 inte är lösenordsskyddade och som inte många vet om att deaktivera.

Mvh Danne

XP hade det. Men med Win vista och win 7 har jag aldrig sett ett "dolt" admin konto i felsäkert läge på mina datorer.

BLT Service
Theracords Music Label

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 januari 2011
Noxxer skrev:
Works skrev:
OKej dumt

Mvh Danne

XP hade det. Men med Win vista och win 7 har jag aldrig sett ett "dolt" admin konto i felsäkert läge på mina datorer.

Men detta gällde Win 2000 å den ska det funka på.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Huh? (`´,)
518 Inlägg
10 januari 2011
Noxxer skrev:
Works skrev:
OKej dumt

Mvh Danne

Det må vara ändrat eller så men då googlar man. Jag använder inte Win 7 eller Vista jag kör själv XP.

Men detta gällde Windows 2000 va?
Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 januari 2011
thelaughingmadman skrev:
Om du ska ha tag på filer kan du fixa en Linux Live CD om du är lite tekniskt kunnig och komma åt hårddisken/-arna (och filerna där).

Annars kan man ladda ner linux gratis och lagligt sen installera det på ett USB minne och på så sätt komma åt vad som finna på disken. Gjorde så när mitt moderkort brann på förra laptopen.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Huh? (`´,)
518 Inlägg
10 januari 2011
te_wik skrev:
thelaughingmadman skrev:

Annars kan man ladda ner linux gratis och lagligt sen installera det på ett USB minne och på så sätt komma åt vad som finna på disken. Gjorde så när mitt moderkort brann på förra laptopen.

Mvh Tommy

Smart.

Här är till er med in med Win7
http://www.howtogeek.com/howto/windows- … ows-vista/

1 482 Inlägg
10 januari 2011
Works skrev:
te_wik skrev:
thelaughingmadman skrev:

Mvh Tommy

Smart.

Se på fan, det fungerade smile

BLT Service
Theracords Music Label

Huh? (`´,)
518 Inlägg
10 januari 2011
Noxxer skrev:
Works skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Smart.

Se på fan, det fungerade smile

Alltid kul att kunna hjälpa till. big_smile

Självlärd
3 083 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Lite OT men sitter och funderar på hur jag ändrar rubriken. Kan ju ändra den till bara windows. Alltså tabort 2000. Men hittar det ingenstans hur man gör.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 januari 2011
Volvo142_73a skrev:
Lite OT men sitter och funderar på hur jag ändrar rubriken. Kan ju ändra den till bara windows. Alltså tabort 2000. Men hittar det ingenstans hur man gör.

Klicka bara på redigera i första inlägget nere i högra hörnet. Sen ändrar du rubriken.

Mvh Tommy

Sök