3640
Sök

Namnförslag på företag

Handyman =)
106 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Tjena.

Har gått i tankarna länge länge nu på att starta eget och nu äntligen skall det bli av smile
företaget kommer nu i början startas på deltid. jag jobbar till sjöss 2 veckor i stöten och är sedan hemma 2 veckor i stöten. då har jag de 2 veckorna hemma och jobba med företaget  smile

Företaget kommer vara en bilverkstad. nu i nystarten kommer jag jobba hemma med lättare arbeten så som kamremsbyten, bromsar, avgassystem, service, byte av lampor m.m m.m.

kommer inte ha någon speciell inriktning på speciella bilar, utan skruvar med allt.
Jag kommer även skruva med japanare så som supra, skyline, evo m.m

När väl företaget kommer igång så skall det hyras en större lokal/verkstad så man kan göra större arbeten och ta in fler bilar på en gång. Jag kommer även vilja ha försäljning av trim och tuning främst till japsare.
jag kommer även erbjuda rekond.

Jag har total blackout vad det gäller namn på företaget :S

är väldigt tacksam för alla förslag big_smile

72 Inlägg
10 januari 2011
RP Bil Service big_smile

Handyman =)
106 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Markuiis skrev:
RP Bil Service big_smile

det lät bra faktiskt smile det är ett namn som även lockar vanliga svensson tongue

72 Inlägg
10 januari 2011
EvoPeps skrev:
Markuiis skrev:
RP Bil Service big_smile

det lät bra faktiskt smile det är ett namn som även lockar vanliga svensson tongue

Jajjamen smile

711 Inlägg
10 januari 2011
Med risk för att vara petig, så ser det oprofessionellt ut att särskriva företagsnamnet wink
Men namnförslaget i sig var bra, generellt och så förstår man vad det betyder när man vet ditt namn smile

Go for it!

27 Inlägg
11 januari 2011
Det jag tror inger förtroende fast kan vara lite tråligt är ju ortnamnet följt av bilverkstad eller bilservice.
typ Tidaholm bilservice eller Tidaholms bilverkstad. Inger förtroende och är lokalt förankrat. låter inte som en enmansfirma utan som ett lite större seriösare företag.

Egenföretagare
999 Inlägg
11 januari 2011
turbostalle skrev:
Det jag tror inger förtroende fast kan vara lite tråligt är ju ortnamnet följt av bilverkstad eller bilservice.
typ Tidaholm bilservice eller Tidaholms bilverkstad. Inger förtroende och är lokalt förankrat. låter inte som en enmansfirma utan som ett lite större seriösare företag.

Håller med

711 Inlägg
11 januari 2011
Hmm...
RP:s Bil Tidaholm?

Njae, kanske inte klingar så bra... Eller? Något i den stilen kanske?

Å andra sidan - när man säger [Stad/Ort] Bilverkstad/Bilservice så inger det absolut förtroende - och dessutom låter det som det är den mest etablerade och marknadsledande verkstaden lokalt, så även det är ett gott tips.
Senast redigerat av thelaughingmadman (11 januari 2011)

Handyman =)
106 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
tackar för alla tips och förslag smile

namnet på företaget blev R.P's Bil & AllService

ett namn som säger att det är både verkstad och lite annat smått och gott big_smile

4 637 Inlägg
16 januari 2011
EvoPeps skrev:
tackar för alla tips och förslag smile

namnet på företaget blev R.P's Bil & AllService

ett namn som säger att det är både verkstad och lite annat smått och gott big_smile

Perfekt!

Egenföretagare
999 Inlägg
16 januari 2011
Lycka till med ditt företag!
Det är riktigt kul när men ser något som man själv skapat börjar skapa inkomst smile

Handyman =)
106 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
weeeman skrev:
Lycka till med ditt företag!
Det är riktigt kul när men ser något som man själv skapat börjar skapa inkomst smile

Absolut big_smile kommer bli spännande smile

Sök