sebbe188 skrev:
köpte mig en likadan efter att min pump och styrdon gav upp. han testa den lite på våren när det ennu var snö och halt. kan bara säga en sak den är GRYM. allt understyr var puts väck o man fick baken ut på ett helt annat sätt. blev som en ny bil.
Sweet! Det skall bli intressant och se hur stor skillnad det blir sen i vinter speciellt, och sedan nästa år på banorna.
Jag har kör en hel del och hårt på bana i år, och jag har känt av tyngden i bilen och att den kastat lite efter att den först kasat i klassiskt framhjulsdrivet maner, vilket är lite otrevligt på bana när det går fort.
Mackan82:
Skillnaden med denna uppgradering till Haldexen är att nu blir det konstant 4x4 så fort man går på gasen, dvs. man behöver inte vänta på att något hjul spinner eller släpper innan haldexen skall bygga upp tryck och kopplas in.
Det blir också mycket trevligare med konstant 4x4, den blir också mer konsekvent eftersom den inte kasar som en framhjulsdriven bil först när det börjar släppa och sedan ändrar balans när den helt plötsligt blir fyrhjulsdriven.
Bättre balans och snabbare respons på drivlinan helt enkelt.
Tack för det timsi!
Jag har inga planer att sluta upp heller.
Anledningen till att det inte blivit så mycket här i år är att det har blivit en hel del bankörningar iår som tagit fokus från byggandet på bilen. Men också låtit mig köra skiten ur bilen och på så sätt se vad jag vill göra med den.
Vi är ju ett gött gäng i Evolution Garage, som gärna hittar på mycket bus!
Vi började tex säsongen i Tyskland och Nürburgring, och sen har det bara fortsatt med Knutstorp, Mantorp, Gotland ring och Kinnekulle för min del och några fler event för några andra i gänget. Hehe
Haldexuppgraderingen har jag varit sugen på i över 2 år nu. Och efter att ha piskat bana och sett hur den beter sig förstår jag att denna uppgradering kan ge mig sekundrar på bana, men också väldigt mycket roligare i snön/ på isen.
Det kommer mer grejer! Var så säkra!