2847
Sök

Extra ljus på taket & 5st exktra ljus i front, volvo

29 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Hej. Tänkte göra min 245a lite mer bonnig genom att sätta 3st extra ljus på taket. ( Har takräcke liggandes). Men vad tror ni om de här? Kör jag med takbox så märks ju det rätt fort på bensin mätaren. Har väll med vindfång att göra? Kommer det bli samma nu.

fråga nr 2. Om ja ej sätter dom på taket vill ja sätta så ja har 5 st i fronten. Har 3 st nu. Hur fäster ja de andra 2 som får sitta snett neråt. Gärna bilder tack

601 Inlägg
12 januari 2011
STENonfire skrev:
Hej. Tänkte göra min 245a lite mer bonnig genom att sätta 3st extra ljus på taket. ( Har takräcke liggandes). Men vad tror ni om de här? Kör jag med takbox så märks ju det rätt fort på bensin mätaren. Har väll med vindfång att göra? Kommer det bli samma nu.

fråga nr 2. Om ja ej sätter dom på taket vill ja sätta så ja har 5 st i fronten. Har 3 st nu. Hur fäster ja de andra 2 som får sitta snett neråt. Gärna bilder tack

Ett enkelt sätt om du vill ha fem stycken i fronten är att köpa en plåt med fäste för 3 stycken. sen tar du ett platthjärn i lämplig bredd och dimension som du kapar och borrar hål i och drar fast i de tre hålen. Alltså så den sticker ut på varje sida om extraljusen. Borra hål och montera ett ljus på varje sida upponer. Sen bara om du inte är så brydd i kofångaren ett stag rakt bak i den så är de stabilt också.

Sök