3185
Sök

Hur kan jag snabbt och enkelt tända motorlampan v70 t5 99/00?

77 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Hej!
Var ute och körde förra helgen och han gick fint som han skulle på motorvägen och vid fullgas, men på vägen hem började han hacka sig fram vid högre hastigheter och när man gasade på som att han inte fick tillräckligt med bränsle.

Är så att jag misstänker att föra ägaren har släckt motorlampan då jag upptäckt massa hobbyfix plus att laddningslampan inte lös när generatorn var kass.

Finns det ngt snabbt och enkelt sätt att tända lampan för att se om den funkar lr om idioten till förra ägare har släckt den.

//Fredrik

7 274 Inlägg
15 januari 2011
Vrid på tändningen så borde den lysa en liten stund eller tills att du startar bilen.

77 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Vrid på tändningen så borde den lysa en liten stund eller tills att du startar bilen.

Tack! Provade det nu men den lös inte så då är den från kopplad va?

// Fredrik

77 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Men hur tänder man den igen? Vill ju kunna se när motorn inte går som den som den ska.

// Fredrik

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
15 januari 2011
Kolla om han har plockat ut lampan

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

904 Inlägg
15 januari 2011
till en annan bil kanse samma typ av fel. en polare hade en 740turbo med med endel el fel han orkade inte lösa det men bilen gick inte genom besikningen trots att allt funka. men lampor lös än då. så han kopplade alla lampor i instrumen panelen till just olje lampan

AUTOTECH S60 power

77 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
jok3 skrev:

Plockar man ut hela mätarhuset lr hur kommer man till lättast? Har inte lärt mig v70 än:)

//Fredrik

243 Inlägg
15 januari 2011
HateCrew666 skrev:
jok3 skrev:

Plockar man ut hela mätarhuset lr hur kommer man till lättast? Har inte lärt mig v70 än:)

//Fredrik

bara skruva av hela "locket"..brädan alltså, sitter med en del torx i fläktventiler bla samt under högtalargaller i brädan. Sitter även 3 st 10mm skruvar till airbagen på passagerarsidan som måste lossas. (Handskfacket måste ut) Koppla bort strömmen innan du pillar där bara.

Sen är det bara att lyfta av brädan oh lyfta upp instrumenthuset, sitter med 2 låshakar i överkant samt så sitter 2 kontakter på baksidan.

Sen bara plocka/sätta i lampor bäst du vill wink

Friskt satsat, hälften vunnet;)

77 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Lindmark_89 skrev:
HateCrew666 skrev:
jok3 skrev:

//Fredrik

bara skruva av hela "locket"..brädan alltså, sitter med en del torx i fläktventiler bla samt under högtalargaller i brädan. Sitter även 3 st 10mm skruvar till airbagen på passagerarsidan som måste lossas. (Handskfacket måste ut) Koppla bort strömmen innan du pillar där bara.

Sen är det bara att lyfta av brädan oh lyfta upp instrumenthuset, sitter med 2 låshakar i överkant samt så sitter 2 kontakter på baksidan.

Sen bara plocka/sätta i lampor bäst du vill wink

Tackar var ute och kollade nu och naturligt viss har volvo när dom byggde gömt just den lampan bakom en fläktkanal. Så blir till att plocka av brädan.:S

// Fredrik

77 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Har varit ute och plockat av "brädan" bytat lampa så nu funkar den. Tackar för all hjälp!

// Fredrik
Senast redigerat av HateCrew666 (15 januari 2011)

Sök