3453
Sök

Mycket imma på insidan (Mondeo -03)

265 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Hej
Det är så att min mondeo får jättemycket imma på insidan när det är regnigt och jag har kollat om det läcker nånstans men hittar inget, så finns det nån annan anledning till att det blir imma eller finns det nåt speciellt svåråtkomligt ställe där det kanske läcker om nån har haft detta.

Tack för hjälp

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

killercow
16 januari 2011
ford som ford.

det är ju så att på vintern släpar man in mycket snö i bilen som blir till vatten. fick ett tips om att lägga tidnings papper UNDER mattorna i bilen (byts ut ibland) dom suger upp fuktigheten som blir inne i bilen bra utan att dom syns när dom ligger under mattorna. funkar utmärkt. jag har blivit av med det mesta av imman i bilen. hade samma problem på min ford

265 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
killercow skrev:
ford som ford.

det är ju så att på vintern släpar man in mycket snö i bilen som blir till vatten. fick ett tips om att lägga tidnings papper UNDER mattorna i bilen (byts ut ibland) dom suger upp fuktigheten som blir inne i bilen bra utan att dom syns när dom ligger under mattorna. funkar utmärkt. jag har blivit av med det mesta av imman i bilen. hade samma problem på min ford

Ok, tack för tipset. Ska testa detta med en gång

killercow
16 januari 2011
ang. läkage in till kupé så är det inte helt ovanligt på ford att det läcker in mellan listen och rutan ifram där nere.

jag har fått tätat där för de läckt in och vet även andra som fått åtgärda det

265 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
killercow skrev:
ang. läkage in till kupé så är det inte helt ovanligt på ford att det läcker in mellan listen och rutan ifram där nere.

jag har fått tätat där för de läckt in och vet även andra som fått åtgärda det

Ok ska kolla där extra noga.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
16 januari 2011
Ytterligare ett tips är att byta kupéfiltret om bilen har ett sådant. Är ganska vanligt att det slarvas med det på servicar och då det blir igensatt blir luftgenomströmmningen inte tillräcklig för att få bort imman...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök