2726
Sök

Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

97 Inlägg
17 mars 2011
äntligen någon vettig person som fixar en sån bil smile ser bra ut hur långt har motorn gått ?? du kanske redan har skrivit det fast jag missa ! smile

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Lite saker som har hänt mellan -75 och -95. Hehe.
Ser bra ut än så länge!

Hehe ja en del smile Tackar !

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
RasmusAnsund skrev:
äntligen någon vettig person som fixar en sån bil smile ser bra ut hur långt har motorn gått ?? du kanske redan har skrivit det fast jag missa ! smile

Tackar! smile  Hmm, mätarn visar 34 nånting, och såvitt jag vet är inte motorn bytt, svårt att veta med en sånhär bil dock, sen kan ju vajern till mätarn ha vart av nån gång osv de vet man ju inte, men vet att motorn är rätt slutkörd iaf, men den går framåt tongue Inte fått den till att gå riktigt än dock och den är väldigt trögstartad ibland, tror det är förgasarpill som återstår, ska även köpa lite grejer nu imorrn och ge den en liten service smile

Edit: Har för mig ja såg i nån annan tråd häromdan att du hjälpte nån med att photoshopa lite framtidsplaner, lust att göra det med min så fort jag har tagit en bra bild från sidan ? smile
Senast redigerat av JiS (18 mars 2011)

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
18/3 2011

Uppmuntrande att detta kom när man tänkte bli klar me golvet, går visserligen svetsa ändå men lusten försvann smått.

http://i55.tinypic.com/1589rms.jpg
Kan man besikta med "xenon-look" förresten? Blir ju fortfarande vanligt sken. Syns i ena att de är blått, är i båda bara att de inte syns på blden.

http://i52.tinypic.com/ip6p1g.jpg
Den fina sidan. På andra sidan känns de som allt är snett och rötet osv tongue Men de blire ändring på smile

Får se om man orkar svetsa nåt idag, skulle väl lugna sig med att snöa längre fram på dan så får hoppas de stämmer smile

764 Inlägg
18 mars 2011
Borde inte vara någe problem vid bes smile
Drygt när det snöar och man måste mecka ute sad

5 111 Inlägg
18 mars 2011
Är det bara blåtonade lampor så nog går det, men tycker de är kassa, körde sådana i en 164 (samma insatser som tidiga 240) och det var riktigt dåligt ljus.

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
TurboLundin skrev:
Borde inte vara någe problem vid bes smile
Drygt när det snöar och man måste mecka ute sad

Okej, iofs inte så jobbigt o byta annars heller men tongue

Ja de är allt tråkigt, men de slutade snöa längre fram på dan så jag grejade ändå, blir skriftlig uppdatering nu smile

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Är det bara blåtonade lampor så nog går det, men tycker de är kassa, körde sådana i en 164 (samma insatser som tidiga 240) och det var riktigt dåligt ljus.

Dessa satt på när jag köpte den, inte kört något i mörker så har inte märkt men går det igenom besiktningen så får de sitta kvar sålänge så märks det om man är missnöjd med dem.

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
18/3 2011

Det slutade snöa efter några timmar så jag brände dit sista biten och drog på massa under samt målade golvet invändigt, så nu är de äntligen slut på hål smile Dock så är sista 5cm på en balk dåligt så det blir att fixa imorrn sen så ska de va färdigt med golvet på riktigt smile Jobbigt bara att de finns svetsjobb på många fler ställen än golvet tongue

http://i52.tinypic.com/v3kqib.jpg
Hade tråkigt när det snöade så jag började slipa lite på den gamla huven, blir väl att ha för skojs skull nån gång ibland, skulle vart trevligt med en rak dock smile

438 Inlägg
18 mars 2011
Rosta huven och kör allt annat rakt och fin målat wink det var ett stuk haha smile
Kul att se det går framåt smile
MVH VAnd3rsson

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
VAnd3rsson skrev:
Rosta huven och kör allt annat rakt och fin målat wink det var ett stuk haha smile
MVH VAnd3rsson

Var mest uttråkad o tänkte har ju ändå en extra tongue Den som sitter på ska sitta på huvudsakligen, den andra blir mer te skojigare tillfällen eller va man ska säga, tex te elmia kommer den nog sitta på om man nu hinner få den besiktad, för då kommer den ändå va i olika färger och buckliga bakskärmar osv, för ja tvivlar på att de blir såpass med vårväder så man hinner lacka den innan dess tongue 
Men resten kommer ju inte bli så jätte finmålat o så heller sen eftersom de blir en hel del spackling på bakskärmar och lacka själv och att de inte är så jättebra utgångsobjekt, men ska iaf görat seriöst även om de kanske inte blir toppresultat sen smile

Jadå de tar sig allt smile

438 Inlägg
18 mars 2011
JiS skrev:
VAnd3rsson skrev:
MVH VAnd3rsson

Var mest uttråkad o tänkte har ju ändå en extra tongue Den som sitter på ska sitta på huvudsakligen, den andra blir mer te skojigare tillfällen eller va man ska säga, tex te elmia kommer den nog sitta på om man nu hinner få den besiktad, för då kommer den ändå va i olika färger och buckliga bakskärmar osv, för ja tvivlar på att de blir såpass med vårväder så man hinner lacka den innan dess tongue 
Men resten kommer ju inte bli så jätte finmålat o så heller sen eftersom de blir en hel del spackling på bakskärmar och lacka själv och att de inte är så jättebra utgångsobjekt, men ska iaf görat seriöst även om de kanske inte blir toppresultat sen smile

Jadå de tar sig allt smile

Jaså du ska satsa på att köra till Elmia??
Då ses vi kanske? wink kommer leta efter bilen på parkeringen wink

MVH VAnd3rsson

632 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Jaså du ska satsa på att köra till Elmia??
Då ses vi kanske? wink kommer leta efter bilen på parkeringen wink

MVH VAnd3rsson

Hehe japp, känns som man arbetar effektivare om man har ett mål, sen om man hinner är en annan sak men då har man iaf kommit en bra bit på vägen förhoppningsvis smile  eller aa ja kommer inte köra men kommer ha chaufför, klar me körkortet men får de inte förrän till hösten när jag fyller tongue Så den får agera partymobil den helgen men som ja påpekar hela tiden för att ni inte ska tro ja e totalt oseriös så ska den inte hoppas in bara för de dricks lite i den! smile Jävlar om nån bucklar den me flit, är ingen skönhet men har fan kämpat me den ändå och en hel del äre kvar smile

Hehe ja kanske de, aa den lär synas om de blir den dit ner, bara o leta efter en grön-annan grön-röd-annan röd-rost-svart-orange-240 troligtvis heltonad o hyfsat låg = )

Ja o kompisen gjorde en snabb bild hur den kanske ser ut då, fattas väl nåt takräcke me nåt kul på, får se hur de blir me de, och nå alufälgar blir de nog också tills dess tongue
http://i51.tinypic.com/wasow3.jpg

97 Inlägg
18 mars 2011
JiS skrev:
RasmusAnsund skrev:

Tackar! smile  Hmm, mätarn visar 34 nånting, och såvitt jag vet är inte motorn bytt, svårt att veta med en sånhär bil dock, sen kan ju vajern till mätarn ha vart av nån gång osv de vet man ju inte, men vet att motorn är rätt slutkörd iaf, men den går framåt tongue Inte fått den till att gå riktigt än dock och den är väldigt trögstartad ibland, tror det är förgasarpill som återstår, ska även köpa lite grejer nu imorrn och ge den en liten service smile

Edit: Har för mig ja såg i nån annan tråd häromdan att du hjälpte nån med att photoshopa lite framtidsplaner, lust att göra det med min så fort jag har tagit en bra bild från sidan ? smile

Det där med motorn fixar sig med lite service smile  bara säga till om det där med photoshop tycker bara det är roligt att hjälpa smile du kan adda min msn i sånna fall smile rasse1956@live.se

632 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
19/3 20

Blev att greja med inredningen idag, blev inte som tänkt då en del saker jag tänkt ha inte gick att använda, så det blev lite olika färger ändå sålänge. Men nu är den iallafall ihopplpckad invändigt i den mån det går så de närmaste dagarna ska det sista uppenbara inför besiktning fixas så får man se vad man får för nedslag smile

http://i53.tinypic.com/oka3ie.jpg
En skvätt färg, gjordes igår men var för mörkt för mobilkameran då.

http://i55.tinypic.com/2u6k5yq.jpg
Lite matta ilagt.

http://i55.tinypic.com/dy23kg.jpg
Sjäva golvmattan påväg i, tveksam om modellen på den för fick skära bort halva mattan för att få in den och skära ut för skruvhål osv, blev inge bra alls men var inge sugen på att köra utan. Inredningen ska ju ändå göras om och gå i svart helt och hållet sen så de får va så tills de viktigare grejerna är klara.

http://i52.tinypic.com/2nncxs.jpg
Lite dammsugning samt få tag i fläktspjällen och klocka i mitten så ska de väl duga att åka i, betydligt mer inbjudande än tidigare i alla fall smile  Fick bli dessa stolarna ändå för skinnsätena va så nersuttna och obekväma samt att passformen var kass. Får skaffa når överdrag.

http://i51.tinypic.com/o0zecj.jpg
Bak fick det bli skinnsäte som synes då det röda var väldigt söpet, detta var också rätt sletet och halvbra passform men inte nersuttet iaf smile Fick bli svart dörrsida bak, kommer inte ihåg, kommer inte ihåg vad det va med höger bak brun men fick ta den svarta istället iaf, men till vänster bak var båda trasiga på sina vis så gick inte att ha någon där sad 

Ett väldigt hopplock blev de, inte som planerat men det blir de väl aldrig hmm Får helt enkelt shoppa lite inredningsdelar allt eftersom så ska de väl bli bra sen. Menmen, imorrn blir det lagning av balken som var lite kexig i änden samt antagligen börja med bakskärmar, baljor och det.

Imorgon ska jag även köpa grejer som torkarblad, olja-filter-stift och såna smågrejer så ska de väl strax börja närma sig till att va värt att testa besikta, kommer antagligen ha missat massa men inte lätt när man aldrig själv har haft bilen besiktigad. Nya skyltar ska beställas idag, typ nu i skrivande stund tongue

Kanske blir köp av fälgar i veckan också, blev sugen på att köpa nåt trevligt när den iaf börjar likna en bil och förhoppningsvis ganska snart ska va ett rullande projekt, lite tråkigt med fula rostiga originalplåtisar tongue
Senast redigerat av JiS (19 mars 2011)

460 Inlägg
19 mars 2011
De här är verkligen spännande wink hoppas den går igenom big_smile

632 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
emil_92 skrev:

Hehe ja de e väl spännande på sitt sätt, inget går som en tänkt sig på en såhär nergången bil, men det blir sakta bättre och bättre smile Hehe ja de hoppas jag också, räknar med en del smågrejer men hoppas det räcker med lite småfix och återbesök så man inte får nåt jättestort fel som man inte märkt själv smile

460 Inlägg
19 mars 2011
JiS skrev:
emil_92 skrev:

Hehe ja de e väl spännande på sitt sätt, inget går som en tänkt sig på en såhär nergången bil, men det blir sakta bättre och bättre smile Hehe ja de hoppas jag också, räknar med en del smågrejer men hoppas det räcker med lite småfix och återbesök så man inte får nåt jättestort fel som man inte märkt själv smile

jo precis wink finns ju så himla mycket som går att kugga på! hade nog vart ett mirakel om den gick igenom wink

632 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
emil_92 skrev:
JiS skrev:
emil_92 skrev:

jo precis wink finns ju så himla mycket som går att kugga på! hade nog vart ett mirakel om den gick igenom wink

Hehe ja blankt är ju inte ens att tänka på, tanken med att besikta nu är att se vad man måste åtgärda innan man börjar göra den alltför fin tongue   Så man inte lägger alltför mycket pengar på godis innan man vet hurpass dyra fel man får på bes, samt att ja vill hinna få igenom den till Elmia, är ju tänkt att va premiärturen i min ägo, kändes som en rimlig deadline att få den besiktad till iaf, men det märks smile

460 Inlägg
19 mars 2011
haha nae precis wink jo man får akta sig, de blir lätt att man spenderar mycket X) du är inte rädd för spanka flaggan då? wink

Sök