Håller på att kapa ur för att ha dit nya baljorna, fy va mycket rost man hittar hela tiden, tar aldrig slut.. Ska ha ihop de och få den besiktningsduglig rostmässigt så får vi se hur det blir med resten av rosten.
Drage dit vänster balja jämt så den sitter, fast de va rötet runtom och lite halvdann passform så får pussla en del där men ska nog gå att få dit, har iaf nåt att utgå ifrån nu.
Skrothögen borta för dom vill inte ha massa skit liggandes så har inte mö plåt kvar, o rummet i källarn där ja hade alla delar ska göras iordning nu så mycket som jag hade där e också borta nu
Men ville inte slänga allt så nu är bil full i grejer ist
Passade på att rota i en gammal hög med däck när allt ändå skulle bort och hittade 5st sommardäck på fälg med bra mönster, passade bra eftersom jag har dubbdäck på nu ska väl lackas osv men inte så noga för annat ska väl införskaffas när pengarna finns
Balja på gång dit, lite orange där de är plåtrent pga att det kom ett redigt regnväder igår och så har de även läckt in som ni ser Köpte utan inre plåten då man får två stycken utan till ungefär samma pris som En komplett, men inga större problem att fixa själv
Balja som sagt Som ni ser så var de väldigt rötet där i svängen så där får jag bygga upp lite nytt
Inte mycket kvar av den nedre kanten som ni ser, och här ser ni även där i svängen bättre. Men är iaf gött att få dit baljan så man har nåt att bygga vidare på
Nedre kanten blir nog att köpa en ny då den inte är så dyr, blir att beställa på måndag när jag har fått pengar. Då blir det kanske även att beställa hem tröskel vänster då den är intryckt längst bak som synes på bilden med hjulet. Men ska nog fortsätta imorgon med att få dit baljan helt iaf
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Nja jobbar väl på men vill nån köpa säljer ja nog, börjar bli knappt om tid till att hinna göra allt någorlunda seriöst innan kortet är i hand, tiden springer iväg fort sen jag slutade greja typ varje dag, kommer massa emellan hela tiden, men grejar allt fortfarande, men vore gött att va säker på att man har en körklar bil när man fyller dyker ju bara upp mer och mer grejer att åtgärda på en sånhära bil om man vill va någorlunda seriös, vilket jag iofs hade väntat mig men har som sagt inte grejat lika intensivt det senaste så månaderna bara susar förbi
Men börjar bli klar med baljan högersida iallafall så framåt går det
Ursäktar för den usla meningsuppbyggnaden, skrev på lite snabbt
Nja jobbar väl på men vill nån köpa säljer ja nog, börjar bli knappt om tid till att hinna göra allt någorlunda seriöst innan kortet är i hand, tiden springer iväg fort sen jag slutade greja typ varje dag, kommer massa emellan hela tiden, men grejar allt fortfarande, men vore gött att va säker på att man har en körklar bil när man fyller dyker ju bara upp mer och mer grejer att åtgärda på en sånhära bil om man vill va någorlunda seriös, vilket jag iofs hade väntat mig menhar som sagt inte grejat lika intensivt det senaste så månaderna bara susar förbi
Men inget av det du säger kommer väl egentligen som en överraskning? Det är bara att köra på tycker jag, och ta det bit för bit. Sakta men säkert så sitter du där med en allt finare bil, och du vet vilket slit du har lagt ner för att få den så fin.
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Nja jobbar väl på men vill nån köpa säljer ja nog, börjar bli knappt om tid till att hinna göra allt någorlunda seriöst innan kortet är i hand, tiden springer iväg fort sen jag slutade greja typ varje dag, kommer massa emellan hela tiden, men grejar allt fortfarande, men vore gött att va säker på att man har en körklar bil när man fyller :) dyker ju bara upp mer och mer grejer att åtgärda på en sånhära bil om man vill va någorlunda seriös, vilket jag iofs hade väntat mig menhar som sagt inte grejat lika intensivt det senaste så månaderna bara susar förbi :P
Men börjar bli klar med baljan högersida iallafall så framåt går det :D
Men inget av det du säger kommer väl egentligen som en överraskning? Det är bara att köra på tycker jag, och ta det bit för bit. Sakta men säkert så sitter du där med en allt finare bil, och du vet vilket slit du har lagt ner för att få den så fin.
Nej det är sant som du säger, bara det att man gärna är optimistisk med tiden när man tar på sig ett projekt :P Japp känner att jag skulle ångra mig efter ett tag om jag säljer den faktiskt, även fast det är en skrothög, men samtidigt så skulle det vara trevligt om nån med tid, pengar och förutsättningar skulle ta över och göra allt ordentligt :) Känns inge bra att göra massa amatörlagningar, fast å andra sidan så är de väl rätt sorts objekt att lära sig på, och arbetstimmarna är det som mest skulle stoppa en från att sälja :) Men som sagt plånboken och förutsättningarna i allmänhet bromsar en del, oavsett hur ogärna jag vill ha bort den :P Vill hellre ha det som ett nöje och greja när suget finns än att slänga ihop under tidspress utan att hinna göra det med inlevelse eller va man ska säga, är inte så lätt att ha bruksskick som mål i huvudet som jag trodde, för man vill göra det 100% istället och då spricker tidsplanen ganska fort och man blir missnöjd med alla halvdanna lagningar :/ Hade vart fint om uppfarten hade haft plats för en bruksbil också :P
Nja jobbar väl på men vill nån köpa säljer ja nog, börjar bli knappt om tid till att hinna göra allt någorlunda seriöst innan kortet är i hand, tiden springer iväg fort sen jag slutade greja typ varje dag, kommer massa emellan hela tiden, men grejar allt fortfarande, men vore gött att va säker på att man har en körklar bil när man fyller dyker ju bara upp mer och mer grejer att åtgärda på en sånhära bil om man vill va någorlunda seriös, vilket jag iofs hade väntat mig menhar som sagt inte grejat lika intensivt det senaste så månaderna bara susar förbi
Nej det är sant som du säger, bara det att man gärna är optimistisk med tiden när man tar på sig ett projekt Japp känner att jag skulle ångra mig efter ett tag om jag säljer den faktiskt, även fast det är en skrothög, men samtidigt så skulle det vara trevligt om nån med tid, pengar och förutsättningar skulle ta över och göra allt ordentligt Känns inge bra att göra massa amatörlagningar, fast å andra sidan så är de väl rätt sorts objekt att lära sig på, och arbetstimmarna är det som mest skulle stoppa en från att sälja Men som sagt plånboken och förutsättningarna i allmänhet bromsar en del, oavsett hur ogärna jag vill ha bort den Vill hellre ha det som ett nöje och greja när suget finns än att slänga ihop under tidspress utan att hinna göra det med inlevelse eller va man ska säga, är inte så lätt att ha bruksskick som mål i huvudet som jag trodde, för man vill göra det 100% istället och då spricker tidsplanen ganska fort och man blir missnöjd med alla halvdanna lagningar Hade vart fint om uppfarten hade haft plats för en bruksbil också
Mjo. Men det svider ännu mer om bilen blir såld till någon som antingen lovar guld och gröna skogar för den, och antingen säljer den vidare och bilen blir skrot, eller gör den till skrot själv. Då är det lika bra att göra den till en värdig bil själv.
Nej det är sant som du säger, bara det att man gärna är optimistisk med tiden när man tar på sig ett projekt Japp känner att jag skulle ångra mig efter ett tag om jag säljer den faktiskt, även fast det är en skrothög, men samtidigt så skulle det vara trevligt om nån med tid, pengar och förutsättningar skulle ta över och göra allt ordentligt Känns inge bra att göra massa amatörlagningar, fast å andra sidan så är de väl rätt sorts objekt att lära sig på, och arbetstimmarna är det som mest skulle stoppa en från att sälja Men som sagt plånboken och förutsättningarna i allmänhet bromsar en del, oavsett hur ogärna jag vill ha bort den Vill hellre ha det som ett nöje och greja när suget finns än att slänga ihop under tidspress utan att hinna göra det med inlevelse eller va man ska säga, är inte så lätt att ha bruksskick som mål i huvudet som jag trodde, för man vill göra det 100% istället och då spricker tidsplanen ganska fort och man blir missnöjd med alla halvdanna lagningar Hade vart fint om uppfarten hade haft plats för en bruksbil också
Mjo. Men det svider ännu mer om bilen blir såld till någon som antingen lovar guld och gröna skogar för den, och antingen säljer den vidare och bilen blir skrot, eller gör den till skrot själv. Då är det lika bra att göra den till en värdig bil själv.
Japp det är helt sant det du säger, även det man är rädd för, inte alla som ser möjligheterna i den direkt..