3301
Sök

Rattfylla - fråga

4 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
gggggggggg
Senast redigerat av HasseBernt (17 januari 2011)

4 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
varför skulle du bli av med körkortet om du inte visar positivt som du uppenbarligen inte kommer göra?

jag visade inte positivt på pisset.

men jag va positiv  i blodet, så pass lite som enligt polisens egna papper kan uppnå genom passiv rökning i trånga utrymmen.

Kan någon svara mig på  man räknar det indragna kortet från och med  tidpunkt för brottet, eller när dom väl drar det för mig efter rättegången?

har ju haft mitt körkort hela tiden sen det hände, så jag antar att det gäller från och med efter rättegången då dom tar det, och 6 månader framåt ?

Thorssa
17 januari 2011
Det räknas självklart från den dag körkortet dras in.

426 Inlägg
17 januari 2011
Rökte dina vänner på i bilen, eller fattar jag helt fel?
Ang. körkortet är jag ganska säker på att det är 6 månader från att du fått domen fastställd dvs efter rättegången!

//
Viktor

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

1 319 Inlägg
17 januari 2011
Johnsen skrev:
Rökte dina vänner på i bilen, eller fattar jag helt fel?
Ang. körkortet är jag ganska säker på att det är 6 månader från att du fått domen fastställd dvs efter rättegången!

//
Viktor

Mja, funkar inte så när det gäller cannabis. Länsstyrelsen kommer vilja att du tar upprepade urinprover under en tidsperiod för att få tillbaka ditt lämplighetsintyg. Även fast du gör alla dessa prover som förövrigt kostar skjortan, kan de bestämma sig för att du får fortsätta pissa några månader till utöver den första sagda tiden. Sen kan du räkna med datum för handläggning osv. Tror standard är ett antal prover under en 6 månaders period, så han får räkna med X antal tusenlappar för alla urinprover samt den långa tid det tar.

Även om du nu inte har rökt själv, vilket du säkert har. Välkommen till verkligheten wink

_----------'

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 januari 2011
C-son skrev:
Men om de neligt polisen kan komma av passig rökning så finns de väl inga bevis på att du har rökt, samt om de skulle komma av passiv rökning och visar så litet utslag så fattar dom väl att du inte rökt på, bara att neka de och säga att du vet inte va dom andra i bilen har rökt för något

Spelar väl ingen roll om det är passiv rökning eller inte, påverkad bli man ju ändå.

Om det är så att transportstyrelsen drar in ditt körkort, då räknas det från det datum dom tar beslutet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 319 Inlägg
17 januari 2011
Sen måste jag också säga att, neka _ALLTID_ urinprov, blod 12-36h urinprov upp till en månad om du puffar mkt..

_----------'

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 januari 2011
C-son skrev:
te_wik skrev:
C-son skrev:
Men om de neligt polisen kan komma av passig rökning så finns de väl inga bevis på att du har rökt, samt om de skulle komma av passiv rökning och visar så litet utslag så fattar dom väl att du inte rökt på, bara att neka de och säga att du vet inte va dom andra i bilen har rökt för något

Spelar väl ingen roll om det är passiv rökning eller inte, påverkad bli man ju ändå.

Om det är så att transportstyrelsen drar in ditt körkort, då räknas det från det datum dom tar beslutet.

Mvh Tommy

Jo, men de va väl inte de ja skrev att han inte blev påverkad, men om det va i den lilla grad att de räknas som passiv rökning så är de ju inte hans FEL och han har inte rökt själv.. neka går alltid, man kan inte bestämma va kamraterna ska göra, men visst, ingen skulle få röka sån skit i närheten av mig, de kunde han ju hindrat i så fall, så du har rätt på ett vis

Aha ok.

Jaa, i ett trångt utrymme som en bil så är det väl inte världens smartaste drag att sitta och puffa på, egentligen kanske inte så smart annars heller.. men men, handlade ju inte om det nu.

Eftersom det handlade om så liten mängd så tror jag att tranportstyrelsen vill komma att se provresultat några månader framöver innan dom tar ett beslut.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (17 januari 2011)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 319 Inlägg
17 januari 2011
C-son skrev:
sleepyoh skrev:
Sen måste jag också säga att, neka _ALLTID_ urinprov, blod 12-36h urinprov upp till en månad om du puffar mkt..

Eller ge fan i skiten

vad andra gör ska väll du skita i. Är du lika hatisk mot alkohol? roll

För att inte sväva iväg för mycket från topic. TS, vad var det som gjorde att poliserna misstänkte att du rökt cannabis? Fick du någon anledning?
Senast redigerat av sleepyoh (17 januari 2011)

_----------'

4 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
tack för svaren, jag för avvakta och se. Det slog mig att jag är tvungen att börja pinka 6 månader också så det är ju rätt självklart att det är efter dommen det dras . Har jag tur o drar ut på det lite så   kan jag dra ut det över min prövotid som är i mars.  så det hade inte spelat mig någon större roll.

1 319 Inlägg
17 januari 2011
C-son skrev:
sleepyoh skrev:
C-son skrev:

Eller ge fan i skiten

För att inte sväva iväg för mycket från topic. TS, vad var det som gjorde att poliserna misstänkte att du rökt cannabis? Fick du någon anledning?

Klart ja ska smile , utryckandefrihet du vet wink .. Nej de e inte bra att köra rattfull heller så ja i det läget är ja lika hatisk mot alkohol ja

Då kanske vi är på samma plan på något vis. Att köra med någon substans i kroppen är inte försvarbart på något sätt, om man nu ska ta någonting, så är det ju lämpligt att inte köra förrens det har gått ut ur blodet.

Men trådskaparen, varför misstänkte poliserna dig ?

_----------'

711 Inlägg
17 januari 2011
Kommer du få ge ett antal pissprov ,så kommer du även att få betala det ur egen ficka.

Muttley
17 januari 2011
sleepyoh skrev:
C-son skrev:
sleepyoh skrev:

Klart ja ska smile , utryckandefrihet du vet wink .. Nej de e inte bra att köra rattfull heller så ja i det läget är ja lika hatisk mot alkohol ja

Då kanske vi är på samma plan på något vis. Att köra med någon substans i kroppen är inte försvarbart på något sätt, om man nu ska ta någonting, så är det ju lämpligt att inte köra förrens det har gått ut ur blodet.

Men man kan låta polarna dricka sprit i bilen. Om man låter de röka skit så är man lite sådär.

Sen syns dessutom de som positivt upp till 8 veckor beroende på person och don.

1 319 Inlägg
17 januari 2011
tkd_rille skrev:
sleepyoh skrev:
C-son skrev:

Men man kan låta polarna dricka sprit i bilen. Om man låter de röka skit så är man lite sådär.

8 veckor my ass. isånnafall ska du ha rökt i princip varje dag i år. Röker du en gång är du ren på några dagar. röker du då och då 1-2 veckor kanske. röker du mycket upp till en månad, sällsynta fall som är över en månad. Det går ur blodet på 12-36 timmar vanligen, finns väll några som blivit positiva i blodet efter 36 timmar, men det är ju inga stora mängder THC.  Pratade du om erfarenhet/fakta eller det som sägs på högstadier/aftonbladet ? smile

_----------'

Muttley
17 januari 2011
sleepyoh skrev:
tkd_rille skrev:
sleepyoh skrev:

8 veckor my ass. isånnafall ska du ha rökt i princip varje dag i år. Röker du en gång är du ren på några dagar. röker du då och då 1-2 veckor kanske. röker du mycket upp till en månad, sällsynta fall som är över en månad. Det går ur blodet på 12-36 timmar vanligen, finns väll några som blivit positiva i blodet efter 36 timmar, men det är ju inga stora mängder THC.  Pratade du om erfarenhet/fakta eller det som sägs på högstadier/aftonbladet ? smile

Jag skrev ju faktiskt att de var person till person och don. Men skit i det.
Jag tror dock jag hellre lyssnar på folk som faktiskt håller på med sakerna än andra smile. Men max upp till 8 veckor kan de finnas spår.
Själv skulle jag ju då aldrig gått så lågt som att använda det.
Men har en del bekanta som är i just den process som att de måste in och testa sig under en längre period nu.

Team RmR
393 Inlägg
18 januari 2011
https://www.flashback.org/   Där har du din rätta sida att ställa frågor på wink

1 319 Inlägg
18 januari 2011
tkd_rille skrev:
sleepyoh skrev:
tkd_rille skrev:

Jag skrev ju faktiskt att de var person till person och don. Men skit i det.
Jag tror dock jag hellre lyssnar på folk som faktiskt håller på med sakerna än andra smile. Men max upp till 8 veckor kan de finnas spår.
Själv skulle jag ju då aldrig gått så lågt som att använda det.
Men har en del bekanta som är i just den process som att de måste in och testa sig under en längre period nu.

så då antar jag att du har vänner som har varit positiva efter 8 veckor, då måste jag fråga, har det varit 24/7 365 rökande då? smile

_----------'

1 319 Inlägg
18 januari 2011
jimbon skrev:
https://www.flashback.org/t1343623

bra skit

_----------'

Sök