3560
Sök

Hjälp med trimning och tips ANG b230FT vad krävs?

Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#22
Winternight skrev:
Okej, vilken tum på ansöutningarna? smile

´

En intercooler med de måtten har 3-tums anslutningar, finns kvar som 2,5 tum också.
Kolla på KL Racings hemsida smile
Det finns lite att välja på där.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

131 Inlägg
20 januari 2011
#23
du kan få köpa min m90låda om du vill.


63 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#24
Okejokej , Tack smile

Ny fråga här, jag håller på att leta turbo som bara satan nu,

Vad rekomenderar ni? Olika märken? Kkk27? Gt35? Hx35? Jag är jättedålig då de gäller vilken storlek man ska ha,

Grenröret blir nog KlRacings med felvänd fläns,, är det bra?


//Byggsugen Patric


Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#26
Winternight skrev:
Va håller m90 för?

300-400 hästar om man har en jävla tur. Vissa är redan utslitna och har du bra grepp
och effekt så rensar du dreven utan några enorma problem.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#27
Winternight skrev:
Okejokej , Tack smile

Ny fråga här, jag håller på att leta turbo som bara satan nu,

Vad rekomenderar ni? Olika märken? Kkk27? Gt35? Hx35? Jag är jättedålig då de gäller vilken storlek man ska ha,

Grenröret blir nog KlRacings med felvänd fläns,, är det bra?


//Byggsugen Patric

T3/T4 och TD04 19T är bra val.

KL Racings grenrör är egentligen kinatrams som spricker i svetsarna,
men har man svets så löser man eventuella problem själv smile
Flödet är i alla fall enormt mycket bättre än i Volvos orginalgrenrör.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

63 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#28
Ibanezman skrev:
Winternight skrev:
Va håller m90 för?

300-400 hästar om man har en jävla tur. Vissa är redan utslitna och har du bra grepp
och effekt så rensar du dreven utan några enorma problem.

Okejokej, då blir det att leta BMW till nästa säsong smile

Va håller m46 för?


Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#29
Winternight skrev:
Ibanezman skrev:
Winternight skrev:
Va håller m90 för?

300-400 hästar om man har en jävla tur. Vissa är redan utslitna och har du bra grepp
och effekt så rensar du dreven utan några enorma problem.

Okejokej, då blir det att leta BMW till nästa säsong smile

Va håller m46 för?

M46:an håller utmärkt om du kör lugnt och växlar lugnt.
Annars så fungerar den lika utmärkt till att dra sönder synkringarna
och även rensa dreven om man har kanske från 200-250 hästar smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

63 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#30
Svets finns de obegränsat ;D hehe, okejokej, funderar på modellanpassad IC nu ändå, för att slippa bygga nya rör och grejer,

Okej, köra lugnt? Va är det? Heh. Nejmen de e väl att låta bli att rycka i växlarna så borde den hålla smile


Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#31
Winternight skrev:
Svets finns de obegränsat ;D hehe, okejokej, funderar på modellanpassad IC nu ändå, för att slippa bygga nya rör och grejer,

Okej, köra lugnt? Va är det? Heh. Nejmen de e väl att låta bli att rycka i växlarna så borde den hålla smile

Det räcker med en sjuhelvetes start med bra grepp, då kan du rensa ettans drev big_smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

63 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#32
Ibanezman skrev:
Winternight skrev:
Svets finns de obegränsat ;D hehe, okejokej, funderar på modellanpassad IC nu ändå, för att slippa bygga nya rör och grejer,

Okej, köra lugnt? Va är det? Heh. Nejmen de e väl att låta bli att rycka i växlarna så borde den hålla smile

Det räcker med en sjuhelvetes start med bra grepp, då kan du rensa ettans drev big_smile

Usch de lät tråkigt jag som ska böörna slut på 20uppsättningar denna sommar också, Fast de håller den nog för smile brukar inte ha speciellt bra bakdäck smile
Har ju lyckats rensa en m46a, bakaxeln skar då jag börna på 3an ;D


Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#33
Winternight skrev:
Ibanezman skrev:
Winternight skrev:
Svets finns de obegränsat ;D hehe, okejokej, funderar på modellanpassad IC nu ändå, för att slippa bygga nya rör och grejer,

Okej, köra lugnt? Va är det? Heh. Nejmen de e väl att låta bli att rycka i växlarna så borde den hålla smile

Det räcker med en sjuhelvetes start med bra grepp, då kan du rensa ettans drev big_smile

Usch de lät tråkigt jag som ska böörna slut på 20uppsättningar denna sommar också, Fast de håller den nog för smile brukar inte ha speciellt bra bakdäck smile
Har ju lyckats rensa en m46a, bakaxeln skar då jag börna på 3an ;D

I med 5 bar i gamla 165:or dubbdäck och spraya dem med diesel så
håller säkert M46:an wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#35
Winternight skrev:
De e så de brukar vara ;D

Ragga fatt i en Getrag-låda ifrån en 535:a och smäll på en adapterplatta, M90-kardan och en specialare till koppling så har du riktigt bra grejer smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

63 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#36
Det blir sen smile


Ny fråga! Bränslepump? Hur mkt klarar original av?


Skåning
739 Inlägg
20 januari 2011
#37
Winternight skrev:
Det blir sen smile


Ny fråga! Bränslepump? Hur mkt klarar original av?

Tillräckligt smile
Kolla på båda 142R:s 740 16-valvare, han körde med orginalpumpar och det dög wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Skåning
739 Inlägg
21 januari 2011
#39
Winternight skrev:
Så bra smile

Visst är det bra, du får kolla på hans filmer och själv avgöra om
det verkligen duger med orginalpumparna wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

63 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#40
Ska kolla när jag e på datorns, har inge realplayer på mobilen sad

Åå jag är då byggsugen att jag tvinnar runt. ;D



Sök