Tjena! Skulle behöva lite hjälp med att hitta en ISO kabel som passar till min universal spelare från bilens orginal kablar.
Strömkabeln passar rakt i men kontakten med högtalarna och lite mer kablar i den behövs det en övergång till. Det är väll kablar till info disp. och lite annat antar jag.
Har vart runt på olika ställen men dom har bara dom vanliga ISO kontakterna som ska passa men som sagt, det stämmer ej..
Joo, jag har gjort detta. Har inte ringt MDS.. dom har en kabel som det inte är någon bild på och som ska kanske kunna passa min men kostar nästan 800 spänn
Är du kunnig på el annars kan du köpa standard iso och koppla in på kabelhärvan till sterion brukar jag göra så man slipper en halvmil kabel bakom sterion
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Ett tag sedan denna tråden va igång men jag provar ändå! Btw är ny här på forumet!
Har en Audi A3 -02 och ska byta huvudenheten till en pioneer... Har köpt ISO kablage som skall vara anspassad efter orginal kablaget, men idag när jag kopplade in så hände det inte mycket!? Kollade i ISO kontakterna och såg att alla stiften inte motsvarar varandra riktigt men det kanske inte spelar någon större roll? Läste även i ett tidigare inlägg i tråden att om högtalar ISOn har 4 stift så är det aktivt bak, vilken ISO kontakt är till högtalarna då en av dom faktiskt har 4 stift?
Är inte så hyper på bilar alls men jag försöker lära mig så skulle vara tacksam om någon kunde förklara för mig vad jag gjort fel?
Ett tag sedan denna tråden va igång men jag provar ändå! Btw är ny här på forumet!
Har en Audi A3 -02 och ska byta huvudenheten till en pioneer... Har köpt ISO kablage som skall vara anspassad efter orginal kablaget, men idag när jag kopplade in så hände det inte mycket!? Kollade i ISO kontakterna och såg att alla stiften inte motsvarar varandra riktigt men det kanske inte spelar någon större roll? Läste även i ett tidigare inlägg i tråden att om högtalar ISOn har 4 stift så är det aktivt bak, vilken ISO kontakt är till högtalarna då en av dom faktiskt har 4 stift?
Är inte så hyper på bilar alls men jag försöker lära mig så skulle vara tacksam om någon kunde förklara för mig vad jag gjort fel?
ISO kablaget jag köpt är "PC9-401"
MVH
kan du inte starta stereon är det fel på, konstant plus, tändningsströmen eller jorden. dessa sitter i den röda kontakten (vad jag kan se på bilen). testa och mät så du har spänning på de punkterna jag skrev.
@ Big-Jepp Jag hade precis tagit ur orginal enheten och den startade så ström kommer fram, ska testa mäta endå för säkerhets skull!
@Swedenrockers Alla kontakter sitter i förutom AM-kontakten!
Är vissa kontakter jag inte kopplat in och det är de bå/vita som va lösa men jag har ingen motsvarande färg från org kablaget!
okej, men har du dom 3 grejerna som jag skrev innan så ska stereon starta, kolla så + och - samt tändningsström möter upp rätt kabel i den nya iso kontakten.
Så, nu har jag mätt fram + och - samt tändkabeln! Problemet är nu att stereon startar inte endå, bara om man kopplar den på fast direkt men inte via tänd kabeln! Så frågan är hur ska jag göra nu?
Så, nu har jag mätt fram + och - samt tändkabeln! Problemet är nu att stereon startar inte endå, bara om man kopplar den på fast direkt men inte via tänd kabeln! Så frågan är hur ska jag göra nu?
då ligger ju felet på tändkabeln.. går ju att koppla den direkt till konstant + men då får du stänga av stereon mauellt.
Det kan mycket väl vara så och då blir jag lite klokare på det hela, har för mig den va grå/blå dels tunnare! Men där måste väll finnas någon form av en tändkabel då orginal stereon startade/stängdes via tändningen?
Till min förvåning hittade jag en bashögtalare i bagageluckan i "sidofacket" vilket jag tror betyder att den drivs av ett separat steg! Har jag då fel ISO kablage eller hur f*n fungerar det! Börjar bli trött på stereobytet nu men förhoppningsvis lär jag mig ett och annat här:P