3675
Sök

Bakrutevärmaren fungerar inte - Mercedes C180 W202

14 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Hejsan, bakrutevärmaren har inte fungerat på länge och vill gärna fixa den nu!

Har införskaffat en multimeter så jag tänkte börja med att ta reda på om det kommer fram någon spänning till dom här "trådarna" i bakrutan, var och hur mäter jag det? Är inte helt nollad på fordonselektronik men kan inte påstå att jag är sådär jättebra på det precis så förklara gärna så noga ni kan wink

Tack på förhand!

Mvh

tidsoptimist-javisst!
274 Inlägg
19 januari 2011
på varje sida på bakrutan har du kablar som går in bakom sidopanelerna. Där ska du mäta. Får du inte fram nåt där, så kan de vara relät som har pajjat.. eller strömbrytaren. Svårt att förklara vidare vad som kan vara fel. Lycka till.

14 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
super-mario skrev:
på varje sida på bakrutan har du kablar som går in bakom sidopanelerna. Där ska du mäta. Får du inte fram nåt där, så kan de vara relät som har pajjat.. eller strömbrytaren. Svårt att förklara vidare vad som kan vara fel. Lycka till.

Tackar för det svaret! smile Hoppsan, glömde säga att lampan lyser när man trycker in den (kan dock blinka till lite ibland men det gjorde den när bakrutevärmen fungerade också). Då kan man utesluta strömbrytaren antar jag? Vet du var jag kan finna dom olika reläerna?

Sök