noki skrev:
peegee skrev:
JaggaChafen skrev:
VIP klass får det gärna finnas
Å kanske puts med
Håller med!
Från början lät detta så oerhört intressant(!) med:
noki skrev:
Gillar du vackert väder, vatten och bilar?
Skulle du vilja se en hel färja fylld med snygga, stylade eller på annat sätt exklusiva bilar?
...men nu verkar det vara en träff för alla sorters bilar...
Tråkigt och inte lika intressant, för nu lär det komma mestadels alldagliga bilar som man får nog av annars... Behöver jag säga att jag ser Kvalitet långt före kvantitet, på bilevent som detta..?
Allt är relativt, först och främst är väl tanken att man ska träffa likasinnade, men till frågan gällande exklusivitet så bestämde vi oss för att låta alla vara med första gången för att få upp intresset, sen kommer vi troligtvis försöka göra det mer exklusivt till nästa omgång.
Vet inte hur många av er här som har Facebook men av de som anmält sig där (över 100 personer) så är det bara ca 30 som anmält bilar, ska vi då plocka bort de som ses som för vanliga så är vi nog bara ca 10 bilar kvar, sen brukar ju bara 70% av de anmälda dyka upp så frågan är då om det skulle bli något speciellt alls.
Dock kommer ju de fina bilarna bli mer atraktiva i mängden om det är många "tråkiga" "vanliga" bilar! eller?
Jo allt är relativt såklart och loppet kanske är kört nu för att backa till er ursprungskoncept men ni borde uppdatera och förtydliga första inlägget med giltig info så inte folk blir lurade, för att upprätthålla er trovärdighet och chans till en nästa omgång med gott resultat.
Väljer man en intressant inriktning och koncept som ni hade i början, så bör man hålla hårt på den och promota den hela vägen, på alla tänkbara platser!
Effektivt är då att inledningsvis väcka intresset genom olika forum, facebook m.m och sedan fortsätta med t.ex tidningsannonser i dags-, kvälls- och biltidningar etc, må kosta en slant men är det ett unikt koncept (som det påvisade i början) så är chansen till sponsring stor från olika håll.
Unikt är inte bilträffar för mestadels alldagliga bilar, de finns i överflöd ändå där man kan träffa likasinnade.
Utan att veta vad du anser som för vanliga bilar (utanför ursprungskonceptet)... så bör den troliga anledningen till att ni bara fått ihop ett fåtal vara att ni övergått till denna obegränsade fordonsinriktning... för ägare av exklusiva bilar som utställningsbilar av olika slag etc väljer ofta inte att deltaga mer än av kompisanda vid en obegränsad fordonsinriktning.
Synd, för ert unika ursprungskoncept hade passat fint i den miljön ni valt
= stor chans till succé!
Om det inbjuds till en nästa omgång med mer exklusiv inriktning, så kommer troligtvis de nya intressenterna med den typ av fordon, söka upp resultatet av den föregående eventet (detta) innan de bestämmer sig...och då kommer troligtvis intresseanmälningar med exklusiva bilar bli jämförbart som det blivit nu, så därför är det oftast jätteviktigt att göra rätt från början om man vill få till nåt exklusivt och unikt!
Jag kan ha fel men min upplevelse sen jag tog mitt första körkort för nästan 20 år sedan, är just denna
MVH