Min tanke med det här projektet är att bygga om och snygga till (i mina ögon) en 325 cabbe som den förra ägaren inte gjorde riktigt fullt ut.
Jag har nu ägt bilen i en vecka och de har redan hänt massor av saker. Saker som kanske kan vara roligt för andra att se, men mitt mål är även att få tips och åsikter av er andra som kanske vill följa mitt projekt :D
Så här såg bilen ut den 14/1 -11, dag ett när jag köpte den. inte mycke för världen men jag tror den kommer bli fin med LITE jysteringar;)
Med lite hjälp av mina två brödrar o fredde som körde transporten fick vi upp henne på släpet..
inrullad i verkstan...
..på plats där miraklet ska hända :)
baken..
17/1-11 Nu börjar de hända grejor... Den främre stötfångaren tyckte jag såg ut som skit, de den valde jag att ta bort de första jag gjorde.
Huven o fläckten av! även alla delar runt om motorn valde jag att föra mot mitten så att det skulle bli mer underlättande att maskera motorn + andra saker som jag inte ville ha färg på, inför lackeringen.
Eftersom jag valt att byta färg på bilen vill jag göra det noggrant...alltså skulle allt i bilen bort. så konstverket i skuffen åkte bort illa kvickt med hjälp av en hammare ;)
hihi...
så nonting...även bagagelucka o sufletten borttagen:)
eftersom jag ska ha en helt annan färg än vad bilen är nu, passar det inte så bra med en vinröd matta så även åkte bort..
sådär:)
Den 18/1 blev det lite upprymning i verkstan och i bilen eftersom den var väldigt dammig och skitig redan när jag köpte den.
såja..:D
bara de gjorde sitt värde högre på bilen:P
Den 19/1-11 blev det dags att börja maskera:)
Med en jävla massa tejp så gick det bra även i motorrummet :D
Den 21/1-11 kom det ett litet paket till verkstan från schmiedmann :D Grymt glad blev jag!
kan det vara?
Nya fronten till mitt projekt!
med mycket vackra dimljus :)...vad tycks?
...sen kom helgen och imorgon blir det nya tag :D