slowSwede skrev:
Du nämner en clk i slutet. Enda modeller jag tycker om ifrån Mercedes är AMG modellerna.
Kollade då på E55/63 även om e63:an låg lite högt då. C63:an är dock en riktigt trevlig bil för den svänger också, inte som E modellerna som helst bara vill glida rakt fram vilket de iof gör kanonbra med ett duktigt klipp. Men vilka båtar på att svänga, inte kul alls E alltså.
Bmw, du får väl nästan provköra och se vad som passar för dig.
Provkörde en 330 innan jag köpte 335:an, anledningen till att jag köpte 335:an istället var nog mest att jag inte ville ha den långsammare. 330 är en trevlig bil med ok fartresurser, men nog är det lite skillnad.
335:an är också trevlig även om inga av dessa är egentliga fartdemoner.
Är du inne på att trimma, så är det bara 335:an som gäller.
Finns en del som fått ordentlig fart på sina 335:or.
Z4 m är också trevliga, kör en Z4 M coupe då och då och den gillar svängar skarpt. Kanske inte så hypersnabb rakt fram, men ändå helt ok. Praktiskt, inte alls. Men har man bara tant att släpa på så är det nog ok. Kul är den i alla fall.
För min del landade det på en 335:a, då det är en bra kompromiss som funkade för mig. De börjar ju komma ned i pris och för den pengen är det nog svårt att hitta något som är lika trevligt, om man gillar Bmw's koncept förstås. Kanske skall tillägga att jag är lite insnöad på just Bmw.