3481
Sök

Hur får jag gamla Xbox spel att funka på mitt Xbox360 ?

8 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Som rubriken säger :

Hur får jag gamla Xbox spel att funka på mitt Xbox360 ?smile

Kung
603 Inlägg
24 januari 2011
Det ska bara vara att sätta i skivan som på ps3.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

8 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Jag gör nänligen de , men då kommer de ett felmeddelande som säger

"You need to attach an Xbox 360 hard Drive to play original xbox games"

Jag har satt i en hårddisk men funkar endå inte.
Senast redigerat av EdinarN (24 januari 2011)

x40
1 209 Inlägg
24 januari 2011
nu vet jag inte om detta men för mej har funkat alla spel som jag har haft.. så antagligen e fel på din xbox eller hårddisken som du säger.. har du nån kompis som har 360 hårddisk som du kan låna och testa?

Volvo S40 turbo.

8 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
okej , ja jag har lite kontakter som jag kan kolla med ,

får se då.

tack

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
24 januari 2011
Sen ska tilläggas att inte alla Xbox-spel fungerar i Xbox360.

Microsoft släppte en komplett lista på spel som var kompitabla med Xbox360 när det lanserades, inget jag kan hitta nu dock.

x40
1 209 Inlägg
24 januari 2011
Bebben skrev:

Microsoft släppte en komplett lista på spel som var kompitabla med Xbox360 när det lanserades, inget jag kan hitta nu dock.

är inte helt hundra men där har du lite fel! jag hade 360 arcade eller hur det hetter! och alla mina spel som jag hade från min gamla xbox fungerade fint. nu har jag slim och har ej testat att spela gamla spel men e nästan helt hundra att det ska fungerar...

Volvo S40 turbo.

825 Inlägg
24 januari 2011
Fick göra en uppdatering med en skiva som jag fick av en kompis , efter det funkade det , dock minns jag inte vad den skivan hette .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
24 januari 2011
Som sagt, ALLA gamla spel funkar inte, utan bara vissa.
Det är FAKTA, och har inget med varken hårddiskar eller trasiga xboxar att göra.

Att det sedan komigt någon slags uppdatering för utökat stöd kan hända, men inget jag har koll på iaf.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
25 januari 2011
mr_Hasse skrev:
Bebben skrev:

är inte helt hundra men där har du lite fel! jag hade 360 arcade eller hur det hetter! och alla mina spel som jag hade från min gamla xbox fungerade fint. nu har jag slim och har ej testat att spela gamla spel men e nästan helt hundra att det ska fungerar...

Isånnafall hade du bara såna spel som var kompitabla helt enkelt. wink

Bakgrundsfaktan är att i Xbox satt en grafikkrets framtagen av Microsoft och nVidia. I Xbox360 sitter en grafikkrets från ATI (numera AMD) och de spelen som inte är kompitabla saknade helt enkelt stöd för ATI-motorn. That's a fact. tongue

Meldem
917 Inlägg
25 januari 2011
lite sidotopic:

öppnade upp min xbox-hårddisk och tog ut hjärtat, SATA(?)-disken och tryckte in den i xbox slimmets hårddisksfack, vips så sparade jag 700 spänn och uppgraderade minnet från 4GB till 60GB!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

x40
1 209 Inlägg
25 januari 2011
Bebben skrev:
mr_Hasse skrev:
Bebben skrev:

Isånnafall hade du bara såna spel som var kompitabla helt enkelt. wink

Bakgrundsfaktan är att i Xbox satt en grafikkrets framtagen av Microsoft och nVidia. I Xbox360 sitter en grafikkrets från ATI (numera AMD) och de spelen som inte är kompitabla saknade helt enkelt stöd för ATI-motorn. That's a fact. tongue

inte helt omöjligt d..  nu har man lärtsig nåt nytt!! tongue

Volvo S40 turbo.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 januari 2011
Uttelito skrev:
Det ska bara vara att sätta i skivan som på ps3.

För att gå off-topic igen, det är långt ifrån alla modeller utav PS3 som är bakåtkompatibla. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök