2887
Sök

Krockad Audi A4, går den att reparera?

626 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Hej.
Krockade för några veckor sedan min Audi A4 mot ett träd. Hastigheten låg omkring 40km/h. Började idag riva bilen för att se vad som är trasig och om den går att laga eller inte.

Såg då detta: http://www.garaget.org/?car=225652&image=2188762

Ramen som är krökt i framkant. Går det att laga/kapa av och ersätta med ny bit eller är karossen skrot?

Tack på förhand! / Viktor

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

1 212 Inlägg
24 januari 2011
hinowa skrev:
Hej.
Krockade för några veckor sedan min Audi A4 mot ett träd. Hastigheten låg omkring 40km/h. Började idag riva bilen för att se vad som är trasig och om den går att laga eller inte.

Såg då detta: http://www.garaget.org/?car=225652&image=2188762

Ramen som är krökt i framkant. Går det att laga/kapa av och ersätta med ny bit eller är karossen skrot?

Tack på förhand! / Viktor

allt går att rikta! hitta en lokal verkstad med riktbänk som ej tar hutlöst betalt. om du plockar bort allt själv så bara skalet finns fram, så kostar det inte många tusen att få den rak..

mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

626 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Något hum om priset, om det är värt? smile

BE*CE
419 Inlägg
24 januari 2011
kolla att inte ramben e knäckta, kan vara svårt att få dom raka sa som till mej om min A4a iaf

Volvo R racing

1 212 Inlägg
24 januari 2011
hinowa skrev:
Något hum om priset, om det är värt? smile

min gamla lancia abarth gick av vägen i 160 kmh och den såg inte kul ut vill jag lova. kontaktade olika firmor, fick tag på en riktnings verkstad / finns tyvärr inte kvar idag, fanns i västerås /  som gjorde jobbet för tre tkr och då var bilen ostrippad//  några år sedan 90-tal//. klarar du att plocka av delarna själv, fotar av allt och sätter dig och ringer runt till firmor i din närhet hamnar du runt 5-10 tkr för detta arbetet. ser det värt att lägga ner dessa på din bil..

lycka till nu!

mvh kenth

626 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Bilen har ett värde av 30tusen i oskadat utförande. All plast i fronten + huv + lyktor är ca 5tusen. Det kanske lönar sig..

1 212 Inlägg
24 januari 2011
hinowa skrev:
Bilen har ett värde av 30tusen i oskadat utförande. All plast i fronten + huv + lyktor är ca 5tusen. Det kanske lönar sig..

se detta som ett projekt om du har möjligheten. få bilen rak och bygg något kul av den, finns mycket kul att göra av den! framöver så kanske det hamnar en turbosnurra i den... plocka av så vi ser vad som skadats.
mvh kenth

626 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Jajo, allt handlar ju inte om pengar. Även om jag råkar vara student o leva på snål budget.

MVH Viktor

snickare
612 Inlägg
24 januari 2011
när du kommer så långt så du har fått den riktad o så så kolla returbilen.se finns utanför västerås dom har fasta priser på allt,en komplett motor kostar 1000 lapp oavsätt vilken bil den kommer ifrån,skärar har ja för mig kostar 250kr st oavsätt vad de e från för bil,kan vara värt och kolla upp det.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

83 Inlägg
24 januari 2011
Synd att du har så otur med dina bilar det var väl inte länge sedan du hade ner både en epa trakor och volvo 744 i diket?
Hoppas du lyckas få stil på det här men hur gör man med airbagen? Är en bil fortfarande lika krocksäker när man krockat den en gång?

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
24 januari 2011
92an skrev:
Hoppas du lyckas få stil på det här men hur gör man med airbagen? Är en bil fortfarande lika krocksäker när man krockat den en gång?

Nope! egentligen inte, givetvis beroende på hur stor skadan/smällen varit och det är oavsett den är riktad på en seriös firma eller inte.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

626 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
allenalle skrev:
när du kommer så långt så du har fått den riktad o så så kolla returbilen.se finns utanför västerås dom har fasta priser på allt,en komplett motor kostar 1000 lapp oavsätt vilken bil den kommer ifrån,skärar har ja för mig kostar 250kr st oavsätt vad de e från för bil,kan vara värt och kolla upp det.

Det är returbilen jag kollat på, varit där flera gånger. Mycket bra ställe smile

626 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
92an skrev:
Synd att du har så otur med dina bilar det var väl inte länge sedan du hade ner både en epa trakor och volvo 744 i diket?

Stämmer. Nej, byta ratt gör jag ju såklart men att få airbagen inkopplad tvivlar jag på. Dock är inte det största problemet just nu..

snickare
612 Inlägg
25 januari 2011
hinowa skrev:
allenalle skrev:

Det är returbilen jag kollat på, varit där flera gånger. Mycket bra ställe smile

Synd att du inte hade din 740 kvar då,ska sälja min som jag har nu för 3000 kunde du tagit delar från den ^^

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

626 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
allenalle skrev:
hinowa skrev:
allenalle skrev:

Synd att du inte hade din 740 kvar då,ska sälja min som jag har nu för 3000 kunde du tagit delar från den ^^

haha ja precis smile blocket nästa!

626 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
allenalle skrev:
hinowa skrev:
allenalle skrev:

haha ja precis smile blocket nästa!

1 798 Inlägg
25 januari 2011
hotrodder skrev:
92an skrev:

Nope! egentligen inte, givetvis beroende på hur stor skadan/smällen varit och det är oavsett den är riktad på en seriös firma eller inte.

Om bilen är reparerad efter tillverkarens anvisningar så är säkerheten återställd, dvs i detta fallet riktar man ju inga rambalkar utan man antingen byter ut hela eller så skarvar man på avsett ställe så att detta inte påverkar deformationszonerna.

Sök