Jag har varit lite lat med uppdateringar så här kommer en!
I allt mekande så lyckades jag såklart dunka huvudet i huven, och spräcka en kant lite. Surt på den dyraste delen av alla...
Lite "snygga" tattarlagningar gjorda av någon okänd.
Vi hoppar framåt lite och så vips är stora "core support" av. Mycket jobb för att få bort den. Har ännu inte hittat (inte letat) någon som kan laga den åt mig.
Fronten ser lite tom ut nu
Jag ville också bli av med stora regskylt en bak och istället ha en liten så som dessa bilar bör ha.
Frågade transportstyrelsen och visst kunde dom ändra till en liten.
Så jag tog bort gamla skylten och bakom den fann jag 3stycken avdragna skruvar och smältlim.
Sedan blev det att ge sig på de saker jag tagit bort ifrån bilen. Rostiga som Fan trots låga mil.
Hittade varför. Smartskaften på fabrik har ju lackat grejerna svart utan grundfärg eller liknande.
Bogserkroken
EVAP enheten var rostig, tattarlagad och allmänt ful.
"Lagad av proffs"
Jag behöver köpa ett skruv städ...
Slipad!
Lite saker grundlackade.
Bogserkroken ska bli röd, och jag tänkte göra resten svart men jag ska nog istället måla det silver. Svart är så tråkigt, det har jag nog av på Tbirden.
Började spruta wd-40 på kondensorn. Blir att plocka isär den med och slipa samt lacka. Den är i bra skick, bara fästerna som är rostiga samt att den är allmänt ful. Fästerna runt om blir silver och kondensorn i sig blir svart
Och nu blir jag i Norge i 5 veckor framöver på jobb så det blir nog inte mycket uppdateringar. Tyvärr