3309
Sök

H-Profil stakar 850 T-5R, bästa?

480 Inlägg
24 januari 2011
#21
Axor skrev:
eksten skrev:
Axor skrev:

Eksten, dom va inte billiga precis... 699 dollar styck! big_smile

tror det är 699dollar för ett 4-pack wink så 4900 +tull, frakt och moms tongue så runt 8k hemma i sverige tongue

haha jasså då så! trodde de vart per pice! måste läst fel! liiiite dyrt annars! men 8k blir 2000 styck, har set H profilare under 1000:- lappen här hemma, men man får kanske de man betalar för

så är det tyvärr alltid, sen är detta I profil.. aningen dyrare tongue du får söka runt lite på vad andra kör med och göra en egen utvärding vad du tycker det är värt, jag personligen skulle aldrig snåla på så pass vitala delar, sen kan du tänka så också att du kanske nöjer dig med 4 - 500 hk till en början.. som tro mig när jag säger.. lite vill alltid ha mer.. du vänjer dig FORT tongue


35 Inlägg
24 januari 2011
#22
Axor skrev:
TurbOla skrev:
Jag köpte från LG Speed, utan att mäta upp rundheten.

De var tyvärr inte helt runda fick jag erfara...

Däremot köpte Sandgren och Sunnemalm också vevstakar av LG Speed, och stoppade i dem utan att mäta, så vitt jag vet, och det funkar fint.

Ren tur antar jag...

eller ren otur för dig ola! sad
Som sagt tycker mitt framtida motorbygga ska börjas med stakarna, men om de e så att alla e likvärdiga, vågar man gå på de billigare och sen mäta då? ska ju inte upp i några herrejösses effekter!

Sen e frågan vilka kolvar man ska ha? S60R kolvar, har de samma diameter och hur bra håller de?

Har själv både s60R stakar och kolvar och dem monterade vi bara i, passade kalas(Y)


Skaune
24 januari 2011
Trådstartare
#23
kjellberg91 skrev:
Axor skrev:
TurbOla skrev:
Jag köpte från LG Speed, utan att mäta upp rundheten.

De var tyvärr inte helt runda fick jag erfara...

Däremot köpte Sandgren och Sunnemalm också vevstakar av LG Speed, och stoppade i dem utan att mäta, så vitt jag vet, och det funkar fint.

Ren tur antar jag...

eller ren otur för dig ola! sad
Som sagt tycker mitt framtida motorbygga ska börjas med stakarna, men om de e så att alla e likvärdiga, vågar man gå på de billigare och sen mäta då? ska ju inte upp i några herrejösses effekter!

Sen e frågan vilka kolvar man ska ha? S60R kolvar, har de samma diameter och hur bra håller de?

Har själv både s60R stakar och kolvar och dem monterade vi bara i, passade kalas(Y)

hur gick de ihop om de inte har samma diameter Viktor? 2,3 har 81 och 2,5 83m bor? hmm

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 januari 2011
#24
Axor skrev:
hur gick de ihop om de inte har samma diameter Viktor? 2,3 har 81 och 2,5 83m bor? hmm

Det står att han har ett 2,5 T5 block (antingen från en nyare Volvo, 2,4t kanske eller gamla 2,5t, den med 193hk)

Men båda har samma borrning, dvs 83mm.
Senast redigerat av TurbOla (24 januari 2011)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

35 Inlägg
24 januari 2011
#25
TurbOla skrev:
Axor skrev:
hur gick de ihop om de inte har samma diameter Viktor? 2,3 har 81 och 2,5 83m bor? hmm

Det står att han har ett 2,5 T5 block (antingen från en nyare Volvo, 2,4t kanske eller gamla 2,5t, den med 193hk)

Men båda har samma borrning, dvs 83mm.

har bottendelen från en 2,5 liters:D


Skaune
25 januari 2011
Trådstartare
#26
kjellberg91 skrev:
TurbOla skrev:
Axor skrev:
hur gick de ihop om de inte har samma diameter Viktor? 2,3 har 81 och 2,5 83m bor? hmm

Det står att han har ett 2,5 T5 block (antingen från en nyare Volvo, 2,4t kanske eller gamla 2,5t, den med 193hk)

Men båda har samma borrning, dvs 83mm.

har bottendelen från en 2,5 liters:D

ja jag e ju glömsk, de har ju viktor berättat inna jue! xD

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 januari 2011
#27
Marlboroman skrev:
Man kan anta att Verdi's stakar är bättre, men så är dem avsevärt dyrare med.

Ironiskt nog har samma motor rasat för mig två ggr med verdistakar.  Jag tror också att Verdi är bättre generellt, dock var slumpen en smula elak denna gången :-P

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

248 Inlägg
26 januari 2011
#28
torpis skrev:
Marlboroman skrev:
Man kan anta att Verdi's stakar är bättre, men så är dem avsevärt dyrare med.

Ironiskt nog har samma motor rasat för mig två ggr med verdistakar.  Jag tror också att Verdi är bättre generellt, dock var slumpen en smula elak denna gången :-P

vad berodde raset på?

D flesta billiga H-profil kommer från kina så man bör kontrollera som vanligt samt beställa från en som har små tolleranser ,kan ordna hem d flesta samt även special mått om så önskas till ok priser om det kan vara av intresse? givetvis med arp bult

polering 0706-903247

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 januari 2011
#29
vr6rotrex skrev:
vad berodde raset på?

vevlager cyl 3 skar bägge gångerna... enda gemensamma komponent var block, kolvar samt vevstakar, varav den skurna ersattes med en ny. har inte hittat något konkret fel tyvärr. Vitmotorerna har hicka ibland är närmasta troliga orsak

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

22 Inlägg
30 januari 2011
#30
Köpte mina H-profilare av LMR och dem funkade klockrent att montera direkt wink


85 Inlägg
1 februari 2011
#31
torpis skrev:
vr6rotrex skrev:
vad berodde raset på?

vevlager cyl 3 skar bägge gångerna... enda gemensamma komponent var block, kolvar samt vevstakar, varav den skurna ersattes med en ny. har inte hittat något konkret fel tyvärr. Vitmotorerna har hicka ibland är närmasta troliga orsak

Har du linehonat lagerlägena för veven?
Mätte upp på mitt gamla block, och det var helt åt helsicke (efter vevlagerras), var tvungen att kassera.

Sedan kan jag tipsa om komplett sats från SPM till vitfemma 10K för stakar och smidda kolvar.
Bygger själv med LG.

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 februari 2011
#32
Stettler skrev:
Har du linehonat lagerlägena för veven?.

Nej det är inte gjort om du menar blocket.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

85 Inlägg
1 februari 2011
#33
torpis skrev:
Stettler skrev:
Har du linehonat lagerlägena för veven?.

Nej det är inte gjort om du menar blocket.

Japp, menar blocket. Mitt hade blivit så stukat, att om jag linehonat, så hade det blivit otätt vid oljepumpen.

Tror tyvärr det kan vara felet hos dig.

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 februari 2011
#34
Stettler skrev:
torpis skrev:
Stettler skrev:
Har du linehonat lagerlägena för veven?.

Nej det är inte gjort om du menar blocket.

Japp, menar blocket. Mitt hade blivit så stukat, att om jag linehonat, så hade det blivit otätt vid oljepumpen.

Tror tyvärr det kan vara felet hos dig.

Inte omöjligt då blocket inhandlades "i delar", köper man delar vet man ju inte vad de varit med om tyvärr.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

85 Inlägg
1 februari 2011
#35
Tyvärr inte. Och alla är ju tyvärr inte ärliga och ger hela historien.. sad
Men skulle lämna in det för mätning om jag var du..

128 Inlägg
4 augusti 2011
#36
Hejsan.

Jag personligen valde Verdistakarna pga kvaliten. Har aldrig behövt bytt bussningar i lilländen pga dåligt kolvbultspel.
Stakarna har väldigt fina viktmarginaler och mitt val kommer alltid falla på Stefan Verdis stakar hädanefter.

Mvh Mattias

Polestar skrev:
Vilka är de bästa H-profilarna man kan investera i? målsättningen (inte i år dock..) är en 400-450 hk
Sten Parner? TM?

åsikter och förslag uppskattas!

Som sagt inget som ska i nu men senare!


Reservdansk
6 271 Inlägg
4 augusti 2011
#37
Jag tror inte frågan är relevant för Polestar längre, eller åtminstone just nu. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

128 Inlägg
4 augusti 2011
#38
Haha, oj. Kikade inte på datumet.

Mvh Mattias

TurbOla skrev:
Jag tror inte frågan är relevant för Polestar längre, eller åtminstone just nu. wink



Sök