Angående att det står 5000 vagnar osålda i världen så tror jag personligen inte det är ett faktum att oroa sig för. Under en period på 2-3 år nu så har det varit väldigt populärt hos bilhandlare att ha så lite bilar i lager som möjligt eftersom det kostar mindre givetvis. Lågkonjunkturen har bidragit till detta faktum. Jobbar på Volvo och deltog precis i ett möte där företagets försäljningssiffror och dylikt framgick i klartext och det var betydligt större antal vagnar än 5000 som Volvo hade ståendes osålda, även om man ser det i perspektiv till att Volvo totalt sett säljer fler bilar. Man får se det från ett större perspektiv, att det är hela världens Saabhandlare som har dessa bilar gemensamt, då är siffran längre inte så iögonfallande. Om Saab nu vill bli ett premiummärke (vilket kanske inte går så bra) så är det iallafall ett steg i rätt riktning att hålla många varianter i lager hos handlarna. Då kan kunden se hur en vagn med Vector + pilotpaket ser ut i verkligheten och kanske tillåmed få provköra en vagn med rätt motor och växellåda.
Senast redigerat av Pendulum (29 januari 2011)
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.