3901
Sök

Ljudbygge. 855 T5 Kicker & Spl Dynamics. 150db+ musik! Stor Bildupdate!!

418 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#81
ExtraKim skrev:
Mofflan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … e42082.jpg
Säkrings anordningen, 4x 200A

Du behöver bränna 4st 200A säkringar innan du får strömlöst, tänk på att en säkring tål betydligt mer innan den brinner. Så du kanske kan få ut 1200A innan säkringarna brinner av, det är nästan samma sak som att köra osäkrat.

Du borde kapa upp skenan så att varje säkring sitter för sig själv.

Tack för ideen! Blir att köra någon annan slags annordning i framtiden!


Har inte tänkt att tävla officiellt, men efter nästa ombyggnation så kanske det blir ändring på det! Mvh


Tack för alla ideer och förslag, det uppskattas!


Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 februari 2011
#82
Eller så gör du som Eriksson sa och sätter skenan på inkommande sidan, innan säkringarna.

I min bil hade jag en gemensam skena på inkommande sida och sen separata på utgående.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

418 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#83
Skulle du kunna förklara lite mer detaljerat hur du menar? Samt är det någon som har pillat med dessa x 1250 innan? Har lite svårt att förstå mig på alla inställningar!


1 312 Inlägg
27 februari 2011
#84
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136179/136179-a081feda89b10d51b3c60a290538928e.jpg

bilden som ett exempel bara.. där är min plus skena mellan batterierna.. ( vi fattiga får köra alu skena )
ser kanske vad jag försöker förklara. ( inte den bästa på sånt men.. )

dra 4-5 plus från batteriet till skenan, gärna så korta som möjligt. sen säkring ifrån skenan till antingen en separat koppar platta eller direkt till en kabelsko som går till ett steg.. whala.. så är det mycket bättre.. big_smile

Ljudbutiken.nu

418 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#85
Tack för tipset! Får bli en liknande konstruktion till våren big_smile!


Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 februari 2011
#86
Det jag menar är att om du har det som du har det nu och det blir kortis i en kabel som går från skenan till ett av dina monoblock så kommer du behöva bränna alla 4 st 200A säkringar innan du får stopp på strömrusningen.
I.o.m att säkringarna sitter parallellt så klarar du att ta ut strax under 800A KONSTANT utan att säkringarna går, pratar vi under en kortare period så kanske det handlar om 1200A (har ingen aning hur mycket mer en 200A säkring håller för under en kortare tid, men det är ganska mycket mer än 200A). Detta innebär att du kommer du kunna skicka ut en väldig massa ström innan säkringarna har brunnit av. Det innebär i sin tur att din kabel kommer bli väldigt varm = överhängande brandrisk.
Som du har det nu så är varje enskild kabel som går till dina steg avsäkrade med 800A, INTE 200A.

Om du däremot sätter skenan innan säkringarna och från varje säkring drar ut kablar till stegen så innebär det att du max kan få ut 200A per kabel, vilket de klarar av.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 februari 2011
#87
Eriksson var snabbare.

Ang dina steg så har Blackangel (kan vara black-angel) här på Garaget haft den modellen (fast 850.4 versionen).
Senast redigerat av ExtraKim (27 februari 2011)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

1 312 Inlägg
27 februari 2011
#88
ExtraKim skrev:
Eriksson var snabbare.

lite snabbare kanske men ditt svar var mer lärningsrikt skulle jag tro.. smile
det där visste inte jag om äns.. big_smile att det räknades som 800.. men visste därmot att det blir väldigt fel att göra å dära.. smile

Ljudbutiken.nu

418 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#89
Skulle det inte att jag vänder på kablarna som jag har det nu? Det bör ju få samma effekt så att säkringen som nu sitter precis innan stegen sitter precis vid kopparskenan istället? Eller samma effekt kanske det inte får men det kanske skulle bli någe bättre?


490 Inlägg
27 februari 2011
#90
häftigt projekt! vi vill ha film!!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 februari 2011
#91
Så här gjorde jag:

http://i709.photobucket.com/albums/ww99/ExtraKim/Expressen/DSCF2216.jpg
http://i709.photobucket.com/albums/ww99/ExtraKim/Expressen/DSCF0866.jpg
http://i709.photobucket.com/albums/ww99/ExtraKim/Expressen/DSCF0868.jpg
Som du ser så är det mellanrum på den sidan av säkringshållaren som är till höger. Gick till stegen.

http://i709.photobucket.com/albums/ww99/ExtraKim/Expressen/DSCF0839.jpg


http://i998.photobucket.com/albums/af104/ExtraKim2/Flexpressen/Bild0001.jpg
Det var det inte på den sidan som var till vänster. Kommer från batterierna.
http://i998.photobucket.com/albums/af104/ExtraKim2/Flexpressen/Bild0003.jpg

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

418 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#92
Här kommer två filmer, Väldigt dåliga och inte bra filmade någon stans! Det är mest massa skrammel vilket är synd, ska försöka göra allt för att bli av med så mycket skrammel som går i framtiden!


http://www.youtube.com/watch?v=9TZBx0IgDxk

http://www.youtube.com/watch?v=t1u-2H2_qzA


Tog det lungt med volym snurran nu i början, vill få dem inspelade innan man vrider på lite mer big_smile


Ska även försöka låna något som går att filma med någorlunda iaf!


Kung
603 Inlägg
28 februari 2011
#93
haha taket var ju sjukt ballt, ställ ett glas vatten där hehe smile

Vet inte om det var numerplåten som skramlade i första filmen, men den kan du ju köra dubbelhäftande tejp på för att få bort skramlet.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

418 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#94
Nummerplåten är ett stort problem, men det löser jag men någon form av tejp eller liknande som du sa! Extrekim, Riktigt tjusigt bygge! Är inte domdr Phoenix gold stegen lite halv ovanliga? Inte ofta man ser dem! Mvh


low_and_loud
28 februari 2011
#95
min gissning är att du får väldigt mycket flex i taket pga att din port sitter rakt upp mot taket och så nära .

418 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#96
Jo, Det är ju det, Väldigt jobbigt dock.


3 187 Inlägg
28 februari 2011
#97
Mofflan skrev:
Jo, Det är ju det, Väldigt jobbigt dock.

har du dämpat bilen?  eller är den helt odämpad?


418 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#98
Den är dämpad till viss del, där jag kom åt förutom reservhjuls baljan. det gjordes innan denna projekt tråden startades ^^


3 187 Inlägg
28 februari 2011
#99
Mofflan skrev:
Den är dämpad till viss del, där jag kom åt förutom reservhjuls baljan. det gjordes innan denna projekt tråden startades ^^

okej, har du dämpat taket? vad har du dämpat med?


418 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#100
Taket är dämpat, med bitumen matta, största delen av taket har dubbla lager.



Sök