2990
Sök

Växellåda med okänd modell?

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 februari 2011
#21
Haha...Om 1000 mil till inte gör något på så låga mil varför satte du inte miltalet till 14500 då?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

90 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#22
Vilket gnäll smile Det är inte så lätt att skriva fel siffra, och det råkade jag göra.. bara o säga det eller haha


2 121 Inlägg
2 januari 2013
#23
lånar lite om det är okej... jag är nyfiken på hur hela paketet funkar på en awd skulle vilja se en film eller något för jag funderar på att köpa en volvo v70 AWD och bygga om men vill ha mer fakta innan man börjar med något  någon som kan hjälpa lite gran?


2 763 Inlägg
2 januari 2013
#24
Hackev8 skrev:
lånar lite om det är okej... jag är nyfiken på hur hela paketet funkar på en awd skulle vilja se en film eller något för jag funderar på att köpa en volvo v70 AWD och bygga om men vill ha mer fakta innan man börjar med något  någon som kan hjälpa lite gran?

Vad är det du vill bygga om?

Volvo - For Life

2 121 Inlägg
2 januari 2013
#25
BOLIN_ skrev:
Hackev8 skrev:
lånar lite om det är okej... jag är nyfiken på hur hela paketet funkar på en awd skulle vilja se en film eller något för jag funderar på att köpa en volvo v70 AWD och bygga om men vill ha mer fakta innan man börjar med något  någon som kan hjälpa lite gran?

Vad är det du vill bygga om?

ta bort drivningen fram å bara köra bak eller annars förstärka upp allt på något viss för att kunna köra lite hårdare å på strippen skulle vara lite coolare big_smile


2 763 Inlägg
2 januari 2013
#26
Hackev8 skrev:
BOLIN_ skrev:
Hackev8 skrev:
lånar lite om det är okej... jag är nyfiken på hur hela paketet funkar på en awd skulle vilja se en film eller något för jag funderar på att köpa en volvo v70 AWD och bygga om men vill ha mer fakta innan man börjar med något  någon som kan hjälpa lite gran?

Vad är det du vill bygga om?

ta bort drivningen fram å bara köra bak eller annars förstärka upp allt på något viss för att kunna köra lite hårdare å på strippen skulle vara lite coolare big_smile

Min är för tillfället endast bakhjulsdriven pga att drivaxeln höger fram gick sönder så jag plockade bort den. du skulle ju på något sätt kunna plugga hålet för drivaxeln på vänster sida och på höger sida korta ner drivaxeln så den bara går in i vinkelväxeln, då kommer problemet hur du ska fästa den där. Sedan när du har löst det så får du ju ta ytterdelarna från båda drivaxlarna fram och sätta ute i naven så dina hjullager håller ihop och så att du fortfarande har ABS.

När du fixat de kan du ju ta bort viskon och grejen som sitter mellan visko och bakaxeln. Den grejen som sitter där emellan kopplar bort bakaxeln vid inbromsning för att det inte ska påverka bromsningen under tiden då den är fyrhjulsdriven. Sedan får du då förlänga kardanen och sen kan du ju om du vill byta diff i bakaxeln, standard sitter det en lamell-historia som låser sig i hastigheter upp till 40km/h!

Ditt sista problem är vinkelväxeln, den bör du förstärka för man kan omöjligt säga hur länge standardvinkelväxeln håller för endast RWD! 

Där har du en del att tänka på innan du drar igång med ett sådant projekt! smile

Volvo - For Life

2 121 Inlägg
2 januari 2013
#27
BOLIN_ skrev:
Hackev8 skrev:
BOLIN_ skrev:

Vad är det du vill bygga om?

ta bort drivningen fram å bara köra bak eller annars förstärka upp allt på något viss för att kunna köra lite hårdare å på strippen skulle vara lite coolare big_smile

Min är för tillfället endast bakhjulsdriven pga att drivaxeln höger fram gick sönder så jag plockade bort den. du skulle ju på något sätt kunna plugga hålet för drivaxeln på vänster sida och på höger sida korta ner drivaxeln så den bara går in i vinkelväxeln, då kommer problemet hur du ska fästa den där. Sedan när du har löst det så får du ju ta ytterdelarna från båda drivaxlarna fram och sätta ute i naven så dina hjullager håller ihop och så att du fortfarande har ABS.

När du fixat de kan du ju ta bort viskon och grejen som sitter mellan visko och bakaxeln. Den grejen som sitter där emellan kopplar bort bakaxeln vid inbromsning för att det inte ska påverka bromsningen under tiden då den är fyrhjulsdriven. Sedan får du då förlänga kardanen och sen kan du ju om du vill byta diff i bakaxeln, standard sitter det en lamell-historia som låser sig i hastigheter upp till 40km/h!

Ditt sista problem är vinkelväxeln, den bör du förstärka för man kan omöjligt säga hur länge standardvinkelväxeln håller för endast RWD! 

Där har du en del att tänka på innan du drar igång med ett sådant projekt! smile

tackar det är just det man ville ha i svar men nu letar jag länkar eller filmer som visar hur allt funkar har ju läst någonstans att finns en s60 eller vad det var för bil med awd som spinner på alla 4 på torrasfalt tyckte det var lite häftigt för en volvo big_smile


2 763 Inlägg
2 januari 2013
#28
Hackev8 skrev:
BOLIN_ skrev:
Hackev8 skrev:

ta bort drivningen fram å bara köra bak eller annars förstärka upp allt på något viss för att kunna köra lite hårdare å på strippen skulle vara lite coolare big_smile

Min är för tillfället endast bakhjulsdriven pga att drivaxeln höger fram gick sönder så jag plockade bort den. du skulle ju på något sätt kunna plugga hålet för drivaxeln på vänster sida och på höger sida korta ner drivaxeln så den bara går in i vinkelväxeln, då kommer problemet hur du ska fästa den där. Sedan när du har löst det så får du ju ta ytterdelarna från båda drivaxlarna fram och sätta ute i naven så dina hjullager håller ihop och så att du fortfarande har ABS.

När du fixat de kan du ju ta bort viskon och grejen som sitter mellan visko och bakaxeln. Den grejen som sitter där emellan kopplar bort bakaxeln vid inbromsning för att det inte ska påverka bromsningen under tiden då den är fyrhjulsdriven. Sedan får du då förlänga kardanen och sen kan du ju om du vill byta diff i bakaxeln, standard sitter det en lamell-historia som låser sig i hastigheter upp till 40km/h!

Ditt sista problem är vinkelväxeln, den bör du förstärka för man kan omöjligt säga hur länge standardvinkelväxeln håller för endast RWD! 

Där har du en del att tänka på innan du drar igång med ett sådant projekt! smile

tackar det är just det man ville ha i svar men nu letar jag länkar eller filmer som visar hur allt funkar har ju läst någonstans att finns en s60 eller vad det var för bil med awd som spinner på alla 4 på torrasfalt tyckte det var lite häftigt för en volvo big_smile

Varsågod smile Visst går det att få en Volvo AWD att släppa på alla fyra på torr asfalt, bara man förstärker grejerna tillräckligt mycket! smile

Volvo - For Life


Sök