Tja, har ett stort problem med min andra data, (stadtionär) Det är en Fujitsu simens (scaleop), vet ej exakt märke (e rätt grön på datorer) med XP...problemet är att jag fick ett elakt visus för ganska längesedan som "raderade" mitt windows...datan startar och så utan problem men det går inte alls att komma åt windows, ex kontroll panelen m.m..när datan startas så kommer de upp en ruta där det står:
"C:/Windows/system23/DCIMAN32.dll är antagligen inte utfromat för att köras på Windows
eller så innehåller det ett fel. Försök att installera programet igen med hjälp av ursprungliga installations mediet eller kontakta systemadministratör eller programvarulevenantören för support."
(villket vi har gjort men det har inte gett nått resultat)
Så min fråga är heltenkelt: Finns det nått man kan göra? eller är det bara att bita i det sura äpplet å formatera om datan?
(villket jag aldrig tidigare har gjort)
Har 2st 500GB hårdiskar i datan, och undrar hur jag på bästa/säkraste/smidigaste sätt kan föra över dom miljoner sakerna man har på datan till....(?) eller är det lättast att bara plugga in en extern hårdisk å föra över map för map?
JÄTTE tacksam för svar!
Mvh
krille